Saturday, January 16, 2010

shirin neshat Women Without Men Financial Times

"هفته آينده در جشنواره سينمايی ساندنس، برای هر كسی كه رويدادهای ايران را دنبال ميكند يك فيلم زبانزد خواهد شد. بدنبال تظاهرات بر ضد دولت پرزيدنت احمدی نژاد، برخی از ايرانيان نا آرامی های تازه را با كشمكش های سياسی پيشين در ايران موازی ميكنند (+)، بويژه انقلاب اسلامی ١٩٧٩ و داستان كمتر شنيده شدهء كودتای ١٩٥٣ كه شاه را به قدرت باز گرداند. زنان بدون مردان، نخستين اثر سينمايی از هنرمند ايرانی تبار شيرين نشاط (+) داستان كودتای ١٩٥٣ را از چشمان چهار زن ايرانی نشان ميدهد..."

ادامه در تارنمای حقوق بشری فايننشال تايمز

+
همزمان در فيلادلفيا:
کتابخوانی "همه مردان شاه" در سيرك سيار استیون کینزر

2 Comments:

Anonymous Babak Khandani said...

یک چیز را آمریکا و انگلستان نمی فهمند و آن بی اهمیت بودن جریان مصدق برای مردم ایران. منظور از مردم هم آن اکثریت نژاده است و نه این دسته بورژوا-اللهی همچون این شیرین نشاط. پادشاهان پهلوی را، چه آمریکا یا انگلیس یا مریخی ها سر کار آورده باشند یا نه، مردم ایران دوست دارند و مصدق را چه ملی بوده باشد یا نه، همین مردم دوست ندارند. با این معادلۀ ساده، ابرقدرتها که هیچ، خدا هم نمی تواند کاری بکند.

ذکر مصیبت تکراری کربلای ۲٨ مرداد از سوی بورژوا-اللهی ها و اربابان آمریکائیشان تنها نشان از این دارد که کفگیر به ته دیگ خورده است و استعمار غرب شگرد دیگری ندارد.

آری، مردم ایران، پادشاهان پهلوی را از روی کارنامه اشان داوری می کنند نه بر روی شایعاتی دروغین که آخوند و بچۀ بازاری و شرکت نفتی همصدا فریاد می زنند. این بازماندگان لشگر عرب همچون شیرین نشاط (که با دختر تیمسار نشاط نباید اشتباه گرفت) می توانند خود به در و دیوار بکوبند و هر چه بخواهند فریاد بکشند، ایرانیان گزینش خود را کرده اند: پادشاهان پهلوی اکنون به اسطوره پیوسته، به جایگاهی همانند جمشید و فریدون رسیده اند.

11:23 AM  
Anonymous Farid said...

Dear Babak:

Great comment; thank you!
Don't tell this to Iranian "intellectuals" though, who with the possible exception of American leftist ones, are the most treasonous in the world! These merchants of hate (of Pahlavi kings) would rather see Iran cease to exist than to give credit to our fallen monarchs.

May they all fall into worse disrepute and shame than they have already!

Farid

12:50 AM  

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home