Tuesday, May 25, 2010

reza aslan islamic democracy

هفته پيش "پروفسور" رضا اصلان، آمريكايی "ايرانی" تبار، از پشتيبانان ديرينهء جمهوری اسلامی و "دمكراسی اسلامی"، متخصص ابليس جلوه دادن پادشاه فقيد و طبيعتا از كارشناسان بسيار مشغول خاورميانه در رسانه های ‌اربابان، به استراليا سفر كرد تا در "فستيوال نويسندگان" در سيدنی هم شركت كند. چرا كه نه! ميدانيم كه الگويی كه جناب اصلان برای ايران در نظر دارند نخستين جامعهء اسلامی در مدينه است. از شاهكارهای ادبی اين جانور هم كه از دسامبر ٢٠٠٨ ميلادی در تارنمای "daily beast" منتشر ميشوند، ميتوان به "چگونه ترياك ميتواند افغانستان را نجات دهد" و "انقلاب سينمايی ايران" اشاره كرد.

در اين سفر اصلان طبيعتا چند گفتگو هم با رسانه های استراليايی ‌انجام داد كه بخشهايی از اظهارات ايشان را (از دو گفتگو كه اينجا و اينجا بصورت كامل در دسترس ميباشند) در كليپ زير ميگذارم:

در گفتگوی نخست، با راديو تلويزيون ملی استراليا، ‌آقای پروفسور ميگويد كه پيش از ٢٢ خرداد سال گذشته "‌انتخابات" در ايران معمولا "آزاد" و "دادورانه" صورت ميگرفته. در گفتگوی دوم، اصلان ميگويد كه گرچه "جنبش سبز" ‌ائتلافی از گروههای گوناگون از جمله "جوانان سكولار" است، همه با هم در يك مورد با هم هم انديشند، و آن اينكه جمهوری اسلامی پس از ٢٢ خرداد نه جمهوری است و نه اسلامی! ايشان كه از پشتيبانان تبديل عراق به يك ‌دمكراسی اسلامی پس از يورش دمكراتيك و حقوق بشری به آن كشور بودند، ترديد در بارهء تلاش برای اين نوع دمكراسی در مناطق ديگر را توهين آميز ميخواند، چرا كه اسرائيل نمونه ی يك "دمكراسی يهودی" است و گ-ز به شقيقه ربط دارد! "‌از كدام كشور بعنوان الگوی يك دمكراسی اسلامی ميتوان نام برد؟" دمكراسی های اسلامی ماشاالله زياد اند، از جمله بنگلادش، پاكستان "پس از ديكتاتوری ژنرال مشرف" و تركيهء اردغان (كشورهای مسلمان نشينی چون اندونزی "دمكراسی های اسلامی" ناميده ميشوند). "با توجه به آزمايش های سياسی ای كه در عراق و ايران ---‌ عليرقم سرقت دولت ايران توسط رژيم كنونی و عليرقم كلنجارهای سياسی در عراق ---‌ صورت ميگيرند، اين دو كشور براسی پيشرفته ترين شيوه های درهم جفت كردن ا‌نديشه های ا‌سلام و دمكراسی را نشان ميدهند." البته پروفسور اصلان فقط برای "دمكراسی اسلامی" تبليغ نميكند: ايشان مخالف سر سخت ممنوع كردن "برقع" در كشورهای اروپايی هم هستند.‎ "من اين استدلال های ساده انگارانه كه روسری نشان سركوب (زنان) در جامعه است را رد ميكنم."


+
گفتگو با شيخ حميد دباشی

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ba dorood, Sarbaze Kuchake geraami, aya shoma hanuz ba banoo Pari Saffari hamkaari mikonid? Porseshi daashtam dar baareye safheye ishan. Ba sepaas az shoma Iran-yaar.

3:27 AM  
Blogger سرباز كوچك said...

با درود،
گرامی، همكاری ام با بانو صفاری ماه ها پيش به پايان رسيد. در مورد به روز نشدن وبلاگ ايشان، اشكال از تلويزيون آرياست. تلويزيون آريا نزديك به دو هفته است كه گويا بدليل اشكالات فنی قطع شده و هيچ برنامه ای را پخش نميكند. اطلاعی در باره زمان برگشت اين شبكه ندارم، ولی ای‌ميل بانو صفاری در وبلاگشان در دسترس است و بينندگان ميتوانند در اين باره با خود ايشان تماس بگيرند.

11:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sepasgozaram, az inke digar ba ishan hamkaari nemikonid, BESYAAR BESYAAR delrikhteh shodam :(
Shoma kaari kardid KAARESTAAN, ke dar taarikhe Iran-zamin mimaanad ! Man yeki, ta hamisheye darya, az shoma sepasgozaram, baraaye isaare shoma dar webloge baanoo Saffari...........!
p.s. barnaameye January 24, 2008 maale October 24, 2008 hast...va besyaari az PDF ha directory nadaarand...va cheh heyf...che heyf... :(

2:08 AM  
Blogger سرباز كوچك said...

همهء فايلهای "PDF" را خودم درست كرده بودم، و در وبلاگ خودم هم به آنها لينك داده ام. طبيعتا همه را در بايگانی دارم. بيشتر فايلها در وبلاگ خودم هم از كار افتاده اند. تا دو سه هفته ديگر "سرور" تازه ای پيدا ميكنم و لينكها را به روز خواهم كرد.

2:42 AM  

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home