Tuesday, June 01, 2010

Reza Shah the Great hejab

حدادعادل : "حجاب پرچم مسلمانی در دنیاست"

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری زنان ایران، غلامعلی حداد عادل در همایش تخصصی بهلول شگفتی روزگار در دانشگاه امام صادق (ع) بااشاره به خاطراتی از این عارف مجاهد و ایستادگی او در مقابل کشف حجاب رضا خانی در مسجد گوهرشاد مشهد گفت: حجاب زن مسلمان در شرایط امروز نه گفتن به طرز فکر و فرهنگ غربی است که این برای غربیها غیر قابل تحمل است.

وی با بیان خاطراتی از رژیم طاغوت افزود: روشنفکران دوره رضا خان و محمدرضا آنقدر که دم از آزادی و دموکراسی می زدند وقتی به تاریخ آن دوره نگاه می کنیم متوجه می شویم حتی یک نفر از آنها به اعتبار حقوق انسانی و دموکراسی قضیه کشف حجاب را نقد نکردند. وی گفت: روشنفکران آن دوره حاضر شدند چشم به روی فقدان آزادی و حقوق بشر ببندند تا این قضیه زشت رضا خان صفاک و مستبد که همان کشف حجاب است اتفاق بیافتد. حدادعادل با بیان اینکه مسئله کشف حجاب فقط یک واقعه تاریخی نبوده و جریانی است که شروع شده است و ادامه دارد گفت: امروز این جنگ ومقاومت بیش از هر زمان دیگر اهمیت پیدا کرده است.

==================
شيخ مهدي توکلي، فرمانده انتظامي استان قم، در ادامه به سير رواج بدحجابي در ايران اشاره کرد و گفت: "تا قبل از دوران قاجار مشكلي به نام بدحجابي در کشور ما وجود نداشت و مردم ضمن رعايت اين مسائل، همواره دنباله‌رو روحانيت بودند و روحانيون نقش اساسي در زندگي مردم ايفا مي‌كردند. متاسفانه در زمان رضاخان، زماني که اين پادشاه به ترکيه سفر کرده بود تحت تاثير افکار غلط آتاتورک قرار گرفت (بله، رضا شاه هم، مانند زنان ايران، از ديگران تقليد ميكرده) و فرمان اجباريشدن بدحجابي را با شعار پيشرفت کشور صادر کرد."

وي اجباري شدن بيحجابي در مدارس و ادارات، جلوگيري از ورود زنان محجبه در خيابانها، عدم پذيرش بانوان محجبه توسط حکام و واليها، حمايت همه جانبه شهرباني از بدحجابان، تبليغات شديد ميداني عليه حجاب، پخش فيلم‌هاي مبتذل و برپايي مراكز فساد و فحشاء و... را از مهم ترين فعاليت‌ها و دستورات رضاخان براي مقابله با حجاب عنوان کرد... توکلي [همچنين] پيروزي انقلاب اسلامي را زمينهساز گرايش به آموزههاي ديني و فرهنگ عفاف و حجاب دانست و گفت: "چند سال ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي به واسطه تبعات اين رويداد عظيم وضعيت خوبي در جامعه حاکم بود و نيروهاي حاکميتي هيچ گونه مسئوليتي در قبال مبارزه با بدحجابي نداشتند."

سازمان تبليغات اسلامی

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home