Tuesday, February 09, 2010

ebrahim yazdi mehdi bazargan nehzate azadi nytimes csid Egypt


"اگر شما در دهه های ٦٠ و ٧٠ [ميلادی] در آمریکا بوده اید، ‌شايد از پيش با ابراهيم يزدی بعنوان يكی از نخستين پايه گذاران و ماموران اتحادیه دانشجویان مسلمان، جامعه اسلامی هوستون بزرگ و اتحادیه اسلامی پزشکان آشنايی داريد. شايد خانواده ای را كه بخش ثابتی از گردهمايی های سالانه اتحادیه دانشجویان مسلمان بود بياد می آوريد: ابراهیم ، همسرش سرور و ٦ فرزند آنها... شايد همچنين می دانید که ابراهیم یزدی بمدت ٦٠ سال یکی از رهبران اصلی کوشش هائی برای تبدیل كشورش ایران به مکانی که انسان ها رها از بی عدالتی و ظلم، زندگی خلاقی داشته باشند، بوده است."

فراخوان برای آزادی دکتر ابراهیم یزدی
در تارنمای رسمی سازمان اخوان الكاريزماتيك (+)

البته من اين نامه را نخستين بار چند هفته پيش در يكی از تارنماهای مسلمانان آمريكا ديدم، ولی لينك "منبع" در تارنمای اخوان المسلمين به سازمانی دمكراتيك و حقوق بشری در آمريكا بنام "مركز مطالعات اسلام و دمكراسی" است، كه آن هم ديدنی است!

=============
"بزرگداشت پانزدهمین سال فقدان مهندس مهدی بازرگان در پاريس"
(با منصور بيات زاده ، احمد سلامتيان و مهدی ممکن)

"انقلاب شکوهمند بهمن ...... متأسفانه هم اکنون تعدادی از اعضای رهبری و فعالين نهضت آزادی ، از جمله دکتر ابراهيم يزدی باتفاق تعداد زيادی از آزاديخواهان و مخالفين استبداد و ديکتاتوری، آنهم بخاطر اعتراض به قانون شکنی های دولت آقای احمدی نژاد و دفاع از خواست «رأی من کو» در بازداشت بسر می برند ...... احمد سلامتيان با اشاره باینکه خودش در نزدیک ٤٥ سال اقامت در پاریس ناگزیر در غربت تبعید در مجالس ترحیم وبزرگداشت کسانی چون محمد مصدق, کاظم سامی , مهدی بازرگان, کریم سنجابی, یدالله سحابی, محمود مدیر شانه چی سخن گفته است گفت این همگی از شجره طیبه پیروز مندان دنیای اخلاق و قربانیان خداوندان غالب قدرت بوده اند...."

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home