Wednesday, November 11, 2009

Bans, Burqinis, And 'Bad Hijab' rferl.org secularism Tajikistan John Bowen

پشتيبانی "راديو اروپای آزاد/ راديو آزادی" از حجاب ‌اسلامی به بهانه پشتيبانی از آزادی گزينش پوشاك، ضد دمكرات و بيجا جلوه دادن دخالت های دولت هايی مانند تاجيكستان، ازبکستان و فرانسه جهت محدود كردن حجاب، و با رياكاری تمام، برابر شمردن سياستهای محدود كننده با فتوای حجاب اجباری در كشورهايی مانند ايران (كه نمايندگانش فاطمه حقیقت ‌جو و آزاده معاونی باشند) در اين تارنمای "خبری" بسيار خواندنی است.

برای نمونه، از آنجا كه از ديد خانم "كلوئی پاتن" زنان در فرانسه و ديگر كشورهای اروپای غربی به دليل نگذاشتن حجاب اسلامی مورد حمله قرار می گيرند و كشته هم ميشود، حجاب در اصل زنان را از ضرب و شتم حفظ ميكند و برايشان خوب است!! يعنی همان پروپاگاند كثيف "الين شيولينو" و شركا.

جای ديگر ميخوانيم كه از ديد "علمی" هم، اينجا در شكل ‌انسان شناسی بنام "جان بوون"، "اينكه حجاب اسلامی نماد آزار زنان ‌است ادعايی بيش نيست و مدرك درستی برای اثبات آن در دست نميباشد." همين "دانشمند" آمريكائی، كه كتابی هم بنام "چرا فرانسوی ها روسری را دوست نميدارند" چاپ كرده، قرار است به فرانسه برود تا در پارلمان فرانسه ضمن ابراز ناخوشنودی از "پروژه های دولتی" و سياست های سكولاريست، كشور فرانسه را به گذشت از قوانين سكولار دعوت كند. (حال برويد و با احترام به اوباما از "سیاست نابخردانه كارتر" بنويسيد!)

در بند ديگری می خوانيم كه "رهبران خودكامه آسيای مركزی نيز پروژه های دولتی خودشان را دارند." از قرار معلوم قوانين محدود كننده در كشورهای آسيای مركزی به اين دليل اجرا ميشوند كه اين دولتها گسترش اسلاميزم را نه خطری برای امنيت ملی كشورهای شان، كه خطری برای نيروی خودشان ميدانند.

در بخش ديگری "راديو آزادی" يك ژورناليست تاجيك را كه گويا فعال حقوق زنان هم هست معرفی كرده، مينويسد: به گفته "مونيريسو عليزودا" لباس شنای اسلامی چيزی كمتر از يك پيروزی بزرگ برای حقوق بشر نيست، بويژه در مقايسه با خود بكينی: "ببينيد، از ديد من بكينی كمتر از بركينی (از ترکیب "برقع" و "بکینی") آزاديبخش است، چرا كه با نگاه شهوت آميز مردان، حقوق زنان پايمال ميشود. ولی در بركينی هيچ گونه پايمالی حقوق بشر به چشم من نميخورد."

و........ البته هيچ كدام از اين چرنديات ثانيه ای هم در برابر منطق دوام نمی آورند، ولی در پروپاگاند "راديو آزادی" حقوق بشری ها، طبيعتا نبايد حتی يك بار هم به ديدگاه های ‌انسانی و منطقی در برابر اين گونه توحش اشاره ای شود.

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home