Wednesday, October 07, 2009

propaganda-psyops-YouTube-Iran-clips-greens

يوتوب!

ميخواهم مطلبی را در پيوند با كليپ تظاهرات نيويورك با هم ميهنان در ميان بگذارم كه اميدوارم هم ميهنان كمی در باره اش فكر كنند. بويژه آنهايی كه برای پيدا كردن كليپ های "ايرانی" به تارنمای يوتوب سر ميزنند.

بدون شك بسياری از كسانی كه در تظاهرات ٢٣ سپتامبر شركت كرده بودند، برای ديدن فيلمی از آن در اينترنت و يا فرستادن سندی تصويری برای دوستان و آشنايان، به تارنمای "يوتوب" سر زده بودند. هر چه باشد تارنمای "يوتوب" نخستين مقصد برای ديدن اينگونه ويدئوها است. ولی اين دوستان بزودی متوجه شدند كه بجز كليپ های گله‌های سبزپوش استيت دپارتمنت، كليپ هايی كه همه نيز گزارهء "بر ضد احمدی نژاد" را در تيترشان در بر داشتند، سندی از حضور ايرانيان در آن همايش به آسانی به دست نمی آيد، و يا اصلا ديده نميشود! كليپ تظاهرات نيويورك روز ٢٥ سپتامبر به "يوتوب" "آپلود" شد. در صورتی كه كليپی كه "آپلود" ميشود را ميتوان معمولا پس از حد اكثر چند ساعت با جستجوگر "يوتوپ" پيدا كرد، به مدت ٦٠ ساعت (!!) هيچ نشانی از اين كليپ در نتايج جستجوگر سايت ديده نميشد، و كسانی كه آدرس اينترنتی كليپ را نميدانستند از وجود آن بی خبر بودند. دو هفته پس از تظاهرات ٢٣ سپتامبر، تغييری در نتايج جستجوگر "يوتوب" به وجود نيامده است.

خوانندگان وبلاگ همچنين بياد دارند كه سال پيش برای جلب توجه به وبلاگ سرباز كوچك، كليپی را هم از ملكه پيشين ايران، ثریا اسفندیاری بختياری، به يوتوب آپلود كرده بودم، كليپی كه بدليل لينك تارنمای "ايرانيان انگلستان"، بيش از ٣٠ هزار بار ديده شد. البته طولی نكشيد كه سايت منفور "ايرانيان دات كام" در آمريكا (متعلق به نوكران استيت دپارتمنت و لابی-ايست های آمريكائی-انيرانی) به نسخهء دزديده شده آن، زير نام جانوری با نام "راميز١١٠"، لينك داد و از احتمال توجه چند هزار بيننده جديد به اين وبلاگ جلوگيری كرد.

چند روز پيش در خانه يكی از دوستان تلاش كردم اين كليپ را برای اين دوستان در "يوتوپ" پيدا كنم. ولی هيچ نشانی از اين كليپ هم، كه در اصل تبليغی است برای اين وبلاگ، در جستجوگر يوتوب ديده نشد و نميشود.

+
جنگهای روانی: اينجا و اينجا

2 Comments:

Anonymous Babak Khandani said...

یوتوب به گوگل تعلق دارد (در اکتبر 2006 خریداری شد). گفته می شود گوگل در آغاز کارش در ده سال پیش سرمایه های آخوندی-بازاری را به خود جلب کرد و شاید میلیاردر شدن آقای کردستانی با این موضوع بی ربط نباشد.
آنچه که خود گواهش بودم این است که در Google Earthدست کم تا دو سال پیش، در برخی از نقاط تهران محو شده بودند. چرا یک شرکت آمریکائی که کوچکترین درآمدی از بازار ایران ندارد می باید چنین باجی به دولت جمهوری اسلامی دهد؟

10:47 PM  
Blogger سرباز كوچك said...

بابك گرامی،
داشتم ای‌ميلی برايتان ميفرستادم كه پيامتان را ديدم! اي ميل دقايقی ديگر بدستتان خواهد رسيد.

12:36 AM  

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home