Friday, March 13, 2009

ashkan razavi-jebhe melli-Ali Mirfetros-Hassan Etemadi

"این در حسرتان تاج و تخت دیروز در سودای فردای چاکر منشی و خاک پای فدوی، حتا پا را فراتر نهاده و با به میدان فرستادن ملکه اعتضادی دوران (پری صفاری) فحاش معروفه از قدرت بی پرده درشت گویی و دریده گفتن او بهره گرفتند تا که شاید روح ملکه اعتضادی از وجود چنین جانشین خلفی آرام گیرد."

--- "عمله جات استبداد"؛ اشكان رضوی (جبههء استيت دپارتمنت/سكولاريست نو)

مِستِر رضوی همچنين ضمن اعتراف به "علمی" نبودن ترهاتی كه دو هفته پيش در تارنمای "جبهه ملی" ارائه داده بودند، نبود كوچترين نشانی در آن مقاله از آنچه كه بتوان "تجزيه و تحليل" ناميد را اينگونه توجيه ميكنند: "آخر هر نوشته ای که ت تاریخ را با خودش یدک بکشد که نمی تواند پژوهش تاریخی قلمداد شده و سزوار پاسخ علمی باشد"!! (البته پس از دقايقی مرور خواننده در می يابد كه مقاله ی تازه نيز، كه در پاسخ به واكنش چند ايرانی بيدار و زنده نوشته شده، بر اساس همان اصل جمله بندی شده است.) و برای اثبات نه تنها اين امر كه شعور خود اضافه ميكنند: "این سخن مانند آن است که کسی بخواهد محاسبات قرار دادی ریاضی را زیر سئوال برده و بخواهد فرمول جدید و غیرعلمی ارائه دهد و در برابر منتقدان نیز بگوید شما بیایید تحلیل عملی در رد فرضیه نادرست من ارائه دهید!" اين مهملات درست پس از اعتراف به اينكه در "غير علمی" نشان دادن پژوهشهای آن نويسنده تلاشی نكرده، چون، به گفتهء خودش، "سزوار" غير علمی نشان دادن نبوده!! (فقط "سزوار" غير علمی جلوه دادن بوده!)

در پاسخ به لفاظی ايشان كه "چه می خواهید از جان نیروهای ملی؟" هم (هه! هه! هه!) فقط می توانم بگويم كه به راستی شايد اينان، به گفتهء يكی از دوستان، به دلیل حماقت ذاتی است كه همه را مانند خود احمق می‌پندارند!

+
در بارهء "آسیب رسانی به حافظهء تاریخی"! (سخنی در اخلاق نقد نویسی)
حسن اعتمادی
بخش يك - بخش دوم - ...

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home