Saturday, November 06, 2010

Assad Homayoun azadegan worldtribune stephen kinzer

بيچاره غربی های مظلوم، كه حريف "قدرت هايی" مانند "ايران" و تركيه هم نميشوند! البته از ديد دكتر اسد همايون، كه نابود شدن يا به گفتهء ايشان "به قدرت رسيدن" ايران را همواره بحساب "ناآگاهی" جهانخواران ميگذارد:

"ايران و تركيه بر منطقهء خاورميانهء بزرگ چيره شده اند، منطقه ای كه از قفقاز و آسيای ميانه تا اقیانوس هند و از کوههای پامیر تا مدیترانه گستردگی دارد. اين منطقه حاوی شايد ٧٠ درصد از منابع نفت و گاز جهان ‌ا‌ست (احتمالا دولت ايران جهت چيره شدن ايران بر همين منطقه سرنگون شد!) ... اگر غرب بخواهد بر اين واقعيت چيره شود، بايد با هر دو قدرت (‌ايران و تركيه) آشنايی بيشتری داشته باشد..."

پس از ارائه تصويری از متحد پيشين آمريكا كه چنان خلاصه شده كه يادآور برچسب "ژاندارم منطقه" است، ايشان ادامه ميدهند: "اكنون ايران و تركيه از آمريكا دوری ميكنند و به روسيه و چين نزديك اند. ‌ايران در ١٩٧٩ به زيان آمريكا جهت‌اش را تغيير داد، و موازنه قدرت در منطقه را بر ضد آمريكا و غرب دگرگون كرد." چند لات بی سر و پا چه ها كه نكردند، و اين غربی ها، كه اربابانشان باشند، چه ها كه نكشيده اند! طبيعتا دكتر همايون برآمدن اسلام سياسی و جنبش های جهادی را هم بحساب "ناتوانايی" و "اشتباه محاسبه" كردن "شماری از دولت های آمريكا" ميگذارد.

در اين مقاله دكتر اسد همايون همچنين به كتاب تازه و "آگاه كنندهء" ا‌ستيفن كينز‌ر اشاره كرده، انتقاداتی ميكنند، از جمله ‌اين كه: "برخلاف آنچه كه كينزر تصور ميكند، اسلاميست های ايران و تركيه بر ضد منافع آمريكا عمل ميكنند."

اتفاقا ما هم بخوبی ميدانيم كه اين استيفن كينز جنايتكار و ضد ايرانی است كه راست ميگويد. ولی دكتر همايون كه همواره به آتش كشيدن ايران را با واژهء "انقلاب" پنهان ميكند، و از "ناتوانايی" و "اشتباه محاسبه" آورندگان خمينی و طالبان و حماس سخن ميگويد، بايد هم راستی ای را كه مانند روز روشن بوده و هست اينگونه يك فرضيهء اشتباه جلوه دهند.

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home