Thursday, August 05, 2010

Iraneda Iran Neda mehrangiz kar

تجاوزهای پايان ناپذير به نام و پيكر بی جان ندا

بدنبال "بیانیه‌ی ۷۲ تن" و ثبت "ندای" حق طلبانهء چاقوكشان اسلامی بر "جریده ی روزگار" ، بيانیۀ اعلام موجوديت "ايران ندا" (IraNeda):

"امضاکنندگان اين بيانيه ضمن حفظ تماس و هماهنگی با ديگر گروههای رسانه‌ای و استقبال از هرگونه تلاش مشترک، ايدۀ اصلی خود را راه اندازی يک کانال ماهواره‌ای می‌دانند که مدل رسانه مشارکتی را تحقق بخشد و رسانه‌ای متفاوت برای گرد هم آمدنِ استعدادهای جنبش مردمی ايران باشد.... ما به‌سادگی اعلام می‌کنيم که به عنوان جمعی از دلبستگان به جنبش آزادی‌خواهانه‌ و عدالت‌جويانه مردم ايران و برآمدِ آن در سال گذشته، که فرازی است در سلسله ای از حرکت‌های مردمی از مشروطه به اين سو، می‌خواهيم رسانه‌ای پايه‌گذاری کنيم که... برای ايران آينده‌ای بکوشد که در آن اعلامیۀ جهانی حقوق بشر مادر قانون اساسی‌اش باشد. اين رسانه، رسانۀ حزب و تشکيلات سياسی معينی نخواهد بود و هدفی جز روشنگری و مبارزه با دروغ و باز کردن فضا برای مشارکت شهروندان و ارتقای رسانه‌ای فرهنگ ايران ندارد. رسانۀ مردم-نهاد ما رسانه‌ای تجددخواه، باز و ضد تبعيض است و می‌خواهد آمال و ديدگاه‌های کسانی را بازتاب دهد که در سه دهه اخير سرکوب شده‌اند و در حقشان به صورتی پيگير و نظام‌يافته تبعيض روا داشته شده است."

اعضای بسيار خوشنام مؤسس گروه "ايران ندا" (امضا کنندگان "بیانیه‌ی ۷۲ تن" با رنگ قهوه ای):

داريوش آشوری، مهران براتی، شهرنوش پارسی پور، مهدی جامی، رامين جهانبگلو، رضا دقتی، آرش سبحانی، رضا علامه زاده، محبوبه عباسقلی زاده، کاظم علمداری، مسيح علی نژاد، مهرانگيز کار، نيک آهنگ کوثر (اينجا و اينجامحسن نامجو ، محمد رضا نيکفر

+

2 Comments:

Anonymous Katayoun said...

Sarbazekuchak-e Gerami:


A quick view of the list of the signatories will assure any one, who has half brains, of that which is most disgusting. These people are of a certain "breed," a "breed" that lacks in aptitude for decency, honour, dignity, and morality.


May you never cease to be a true Iranian-in-exile


Katayoun

7:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

کتایون جان فارسی بنویس. فراموش نکن که اولین شرط ایرانی‌ بودن (هر چند در خارج از ایران و در تبعید باشی‌) فارسی حرف زدن، فارسی خواندن و فارسی نوشتن است - البته به استثنا کودکان پیش از سنّ مدرسه رفتن و یادگیری زبان فارسی

7:25 AM  

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home