Wednesday, August 18, 2010

fidel castro on Iran cubadebate Khamenei khatami islamic republic Shah of Iran Pahlavi

بازگويی

ديدگاه "رفيق" فيدل كاسترو ٣١ سال پس از "انقلاب ضد امپرياليستی" در ايران

مطلب تازه ای نيست. از دو ماه پيش است. ولی از آنجا كه اين بازگويی را در يادداشت هايم لازم ميدانم به آن اشاره ميكنم. گرچه استيفن كينزر جنايتكار، كه از سوی اربابانش "چپی" هم معرفی ميشود، پيشتر خودداری اين چپ نما از افشای بسياری از اسرار اربابان دمكراتيك، حقوق بشری و جهانخوار را خاطرنشان كرده بودند. برگردان نخست از من، برگردان دوم از "خبرگزاری فارس":

"وقتی كه اوباما در دانشگاه اسلامي "الازهر" از "براندازی دولت دمكراتيك ايران" سخن گفت و بلافاصله اضافه كه "از زمان انقلاب اسلامی، ايران در آدم ربايی و خشونت عليه نظاميان و غير نظاميان نقش داشته است"، اشاره‌اش به جنبش انقلابی آيت الله روح الله خمينی بود كه از پاريس، بدون حتی يك اسلحه، نيروهای نظامی ِ نيرومندترين ژاندارم ‌ايالات متحد در جنوب آسيا را له و لورده كرد."

"امپراتوری و جنگ"؛ يكم ژوئن ٢٠١٠ م

"اوباما، شخصاً، در نطق خود در دانشگاه اسلامي "الازهر" قاهره اعتراف كرد كه "در زمان جنگ سرد، آمريكا در سرنگون كردن دولت منتخب و دموكراتيك ايران نقش داشته است." گرچه او نگفت كه آمريكا چرا و براي رسيدن به چه هدفي اين كار را كرد. ممكن است كه او حتي به خاطر نياورد كه اين كودتا چگونه در سال ١٩٥٣ (٢٨ مرداد ١٣٣٢) عليه مصدق انجام شد، تا بدان وسيله حكومت سلسله پهلوي، شاه ايران، در اين كشور بر سر كار آيد. آمريكا و انگليس او را به عنوان ژاندارم اصلي خود در منطقه خاورميانه تا بُن دندان مسلح كردند. او نيز به عنوان ساتراپ منطقه، ثروت هنگفتي از منابع نفتي ايران را به نفع خود تصاحب كرد. "

"ضربه‌ای كه بايد منتظر آن بود "؛ ١٠ ژوئن ٢٠١٠ م

-----------‌
بله خوانندهء گرامی، اين است سرانجام رسم روزگار. "نوكر استعمار" و "ژاندارم ‌ايالات متحد" سرنگون ميشود و ميبينيم كه "الگوی خطرناك در آمريكای لاتين" پس از ٥٠ سال هنوز باقی مانده است.

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home