Wednesday, July 07, 2010

unpo italy balkanization federalism federalists

به گزارش طويلهء حقوق بشری "زمانه" (اينجا و اينجا)، کنفرانس دو روزه‌ی "جنبش دموکراسی‌ خواهی ایران: پتانسیل‌ها و موانع پیش روی آن" با همکاری مجلس ایتالیا و "سازمان کشورها و ملل بدون کشور" (unpo) برگزار و توسط "اما بونینو"، کمیسار سابق اروپایی و معاون کنونی سنای ایتالیا "افتتاح" شد، و "شخصیت‌های ایرانی نیز" که در میان آنها "نماینده‌‌های ملیت‌های ایرانی" حضور داشتند، به "بررسی وجوه مختلف جنبش دموکراسی‌خواهی ایران پرداختند".

در كنفرانس اربابان، علیرضا نوری‌زاده، میهن جزنی (شريك آن گوربگور شده)، فرخ نگهدار، مهرداد درویش پور، ناصر بلیده‌ای ("حزب مردم بلوچ")، ناهید بهمنی (کومله)، ‌عبدالله مهتدی (کومله‌)، صدیقه عدالتی ("جنبش فدرال دمکرات آذربایجان")، مِستِر احمد رافت، مِستِر بهزاد کریمی، شادی امین، حسن شرفی ("حزب دمکرات کردستان")، کریم عبدیان و عزیز بنی‌طرف ("فعالان" عرب)، آسیه امینی و چندین تن از "شخصیت‌های سرشناس دیگر ایرانی" انجام وظيفه ميكردند.

"دکتر" علیرضا نوری ‌زاده خاطرنشان كرد: "این همایش برای مردم ایران پیام بسیار مثبتی دربرداشت. مردم ایران که نگران آینده‌ی کشور هستند در این همایش شنیدند که سخنرانان شرکت‌کننده پیوند اقوام مختلف این کشور را مانند یک فرش ایرانی وصف کردند که تار و پودش به‌هم تنیده شده و با آن منظر زیبایی را ایجاد کرده است. هرگاه کسی بخواهد این تار و پود را از هم پاره کند طبیعی است این منظره‌ی زیبا را مخدوش و به تصویری زشت تبدیل خواهد کرد." جناب دكتر همچنين در آخر تاکید کرد که "در واقع این ملیت‌های ایرانی نیستند که می‌خواهند ایران را تکه و پاره کنند".

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home