Saturday, April 24, 2010

محکومیت انگلیس به پرداخت 400 میلیون پوند به ایران بابت قرارداد نظامی زمان شاه

"پف كرده با پول اضافه از درآمدهای نفتی ايران، در دهه هفتاد شاه ِ بطور رسوا مستبد و بی رحم ايران يكی از مشتری های مورد علاقهء شركت های ا‌نگليسی و آمريكايی ِ توليد كنندهء اسلحه شد. او بوجود آودرن زرّادخانه ای بسيار بزرگ از پيشرفته ترين جنگ افزارها را پيگيری ميكرد، از جمله جنگنده های اف ١٤ و اف ١٥ آمريكايی كه تا چندی پيش در نيروی هوايی ايران از آنها استفاده ميشد."

روزنامه ‌ايندپندِنت (انگلستان) در مقاله ای تازه به خريد ١٥٠٠ تانك چیفتن از انگلستان ميان سالهای ١٩٧١ و ١٩٧٦ "توسط شاه بيش از پيش مستبد ايران" و، عليرقم دريافت مبلغ پرداختی، فروش دوباره بسياری از آنها به عراق پس از "انقلاب" اشاره كرده، خبر ميدهد كه پس از ٣٠ سال در اختيار داشتن "پول شاه"، دولت انگلستان سرانجام از كلنجار های قانونی خسته شده و تقريبا ٣٩٠ ميليون پوند (٦٠٠ ميليون دلار) به "وزارت دفاع [جمهوری اسلامي]" پس خواهد داد. به گزارش ايندپندنت، به دليل قوانين اتحاديه اروپا در رابطه با بانكهای ايران، اين مبلغ به ديگر دارايی های مسدود شده ايران خواهد پيوست.

+
گزارش "عصر ايران"

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

با سلام

در آرشیو شما در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۸ زیر مطلبی با عنوان فاسد‌ترین دیکتاتورهای جهان، کسی‌ پیامی گذاشته است که تنها شایسته خود اوست. دیدن چنین پیامهایی توسط خوانندگان، اهانتی است به ایشان. از شما خواستار برداشتن آن پیام هستم. منوچهر

9:41 AM  
Anonymous ذره بین said...

سرباز کوچک گرامی:

انگلیسها از آندسته نیستند که از کاری که برایشان منفعت دارد "خسته" شوند، اما این دست و دلبازی ایشان در استرداد "ثروت ملی" به رژیم خونخوار اسلامی همان پشتگرمیست که جمهوری اسلامی لازم داشته است تا در چند روز گذشته دست به مانورهای نظامی-پوشالی بزند.

در این سه دهه ای که از "پیروزی انقلاب اسلامی" می گذرد، هر گاه که مردم به جان آمده از زور و ستم این مزدوران مذهبی و "چپی" های جیره خوار بپا خاسته اند تا از حق پایمال شده شان در برابر تجاوزگران و چاقوکشان حرفه ای دفاع کنند، دولتهای "متمدن" و حامیان "حقوق بشر" و داعیان "طرفداری از خلق های ستم کشیده" با مهر و الفت بر سر جمهوری اسلامی دست نوازش کشیده و ایشان را به جان ملت انداخته اند. مگر غیر از اینست که جمهوری اسلامی همان راهی را صاف کاری می کنند که معماران جاده جدید التاسیس "خاورمیانه ی جدید" نقشه اش را کشیده اند؟

!

11:58 PM  
Blogger سرباز كوچك said...

با درود به منوچهر گرامی،

منوچهر جان، چون پيام شما را ديگران نيز خواهند خواند، نخست به هم ميهنان توضيح بدهم كه همهء پيامكها پيش از آنكه منتشر شوند، به دست من رسيده، سپس قبول و يا رد ميشوند.

پيامكی را كه به آن اشاره كرديد خواندم. گرچه بندرت چنين پيامهايی دريافت ميكنم، دليل انتشار آنهايی را كه مانند پيام ايشان چاپ كرده ام بسيار روشن است: نشان دادن دشمن بصورت عريان، بدون ماسك های "دمكراتيك"، "سكولاريست"، "حقوق بشری"، "دکترا" و چه و چه ای كه بر چهرهء پليدش ميگذارد. ميدانم شما نازنين با من هم انديش هستيد كه دشمن بندرت خود را اينگونه در معرض ديد قرار ميدهد.‌

اگر استدلال من را قبول ميكنيد كه چه خوب. در غير اين صورت پيامش را پاك خواهم كرد.

با سپاس فراوان،
و به اميد خواندن پيامهای بيشتر از شما گرامی.

1:37 AM  
Blogger سرباز كوچك said...

ذره بين گرامی، خبرنگاری از مهاتما گاندی پرسيد ديدگاه شما درباره تمدن غرب چيست؟ گاندی پاسخ داد: فكر بسيار خوبی است.

5:27 AM  

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home