Thursday, February 11, 2010

time magazine Iran's Anniversary: The Opposition Tries to Thwart a Crackdown

"٣١ سال پس از سقوط ديكتاتوری وابسته به آمريكا ی شاه محمدرضا پهلوی، جمهوری اسلامی فرمول تازه ای را برای گراميداشت سالروز انقلاب تهيه كرده است. دولت شمار زيادی از مردم را از سراسر كشور سوار اتوبوس ميكند تا در نمايش در خيابانهای تهران، كه با نقاشی های ميهن پرستانه ی كودكان دبستانی آذيين شده اند، شركت كنند. همزمان نيروهای نظامی نمايش های رزمی اجرا ميكنند و دولتمردان به سخنرانی هايی پر از لفاظی های ضد آمريكايی ميپردازند. ولی امسال، جنبش اپوزوسيون ايران ميخواهد فيلمنامه را تغيير دهد..."

از نشريه غير "وابسته به آمريكا" و دمكراتيك "تايم"، كه بمناسبت سالگرد انتقام ٥٧ مقاله را با بزرگترين تيتر روی صفحه نخست سايتش منتشر كرده، چرا كه پای "ميراث" گرانبهای "انقلاب" در ميان است و بتازگی رهبرانی سر كار آمده اند كه نه تنها "معيارهای دمكراتيك جمهوری" دست نشانده را رها كرده، كه "مشروعيت معنوی اسلام" را هم بخطر انداخته اند.

در ميان مقاله، "تايم" خواننده را به ديدن يك سری عكس از "صعود و سقوط شاه ايران" (كه بيش از يك سال است كه در اين تارنما به نمايش گذاشته اند) تشويق ميكند و زير هر فرتور شرحی ميدهد. از فرتوری كه پادشاه ايران را در آغوش پدر "چند زنه" اش نشان ميدهد بگذريد، به "خفه كنندهء هر دگرانديش" و ولخرجی های جشنهای ٢٥٠٠ ساله هم خواهيد رسيد.

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home