Tuesday, September 08, 2009

Reza Shah - Mashrooteh -

بازگويی

"اشتباه مشروطه در تخریب علما را تکرار نکنیم"
تارنمای "خبر آنلاين" (جمهوری اسلامی)

"پرسش - این روزها برخی چهره‌هایی که ما تاریخ و هویت انقلاب را با آنها می‌شناسیم مانند هاشمی تخریب می‌شوند. به نظر شما این اقدامات از بین بردن هویت و تاریخ انقلاب نیست؟

پاسخ - اشتباهی را که ما (!!!) در مشروطه و در نهضت ملی انجام دادیم و ضربه خوردیم الان دوباره دارد تکرار می‌شود. در انقلاب مشروطه همه علما و متدینین و شخصیت‌های معتمد و موجه آمدند. درست وقتی که به پیروزی رسیدیم اختلاف شروع شد. در این اختلافات هم شیخ‌ فصل‌الله به دار آویخته می‌شود هم شیخ عبدالله بهبهانی ترور می‌شود و هم سیدمحمد طباطبایی منزوی می‌گردد. تا روی کارآمدن رضاخان بیش از ١٨٠ نفر ترور می‌شوند که بخشی از آنها علما و مجتهدین بزرگ بودند. در این میان جریان فراماسونری، سلطنه‌ها و دوله‌ها و عوامل غیرانقلابی و فرصت‌طلب مسیر انقلاب مشروطه را منحرف کردند...چهره‌های انقلابی هم در این فضا یا مأیوس می‌شوند یا خودشان را کنار می‌کشند و در نتیجه از دل این شرایط رضاخان بیرون می‌آید. به هر حال تاریخ برای عبرت گرفتن است و نباید اشتباهات گذشته را تکرار کرد."
=======================
"به بدعت رضاخانی در دستگاه قضایی خاتمه دهید"
تارنمای "آينده" (جمهوری اسلامی)

"در حالی كه استقلال قاضی مهمترین ضمانت اجرای سلامت و عدالت قضایی را تشكیل می‌دهد، بدعتی كه رضا شاه با نقض اصل استقلال در قانون اساسی مشروطه گذاشت، به پیشنهاد رئیس سابق قوه قضائیه به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز رسیده است و به رئیس قوه قضائیه اختیار می‌دهد كه رأساً قضات را بركنار كند."
=======================
از "غرور آریایی" (!) كه نشان فروهرش را هم سبز كرده:

"کو مدرسی که با رضاخان های امروز بستیزد؟ لطفاً دیگر به گوش ما نخوانید: رضا خان از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع)جلوگیری می کرد. چون رضاخان هایی امروز پیدا شده اند که از برگزاری مراسم احیاء شبهای قدر و عزاداری امام علی(ع)ممانعت می کنند!"
=======================
"رضاخان با روحیه خشن و دیکتاتوری مطلق خود به صورت علنی به کشتار مردم می پرداخت و این خوی وحشیگری با ذات او عجین شده بود به گونه ای که دستورات وحشتانکی چون قتل عام تمام مردم یک شهر را صادر کرده بود."

محمد علی اکبری، "استاد علوم سیاسی"
=======================
"اسناد زمين خواري رضا شاه رو شد"
روزنامه قدس (جمهوری اسلامی)
=======================
"درودِ پَروَردگار بر آیت الله منتظری، آیت الله صانعی، آیت الله دستغیب و دیگر آیت الله هایی که در این پیکار میان آزادی و خودکامگی سوی آزادیخواهان را گرفتند..."

خشایار رُخسانی (فدرالچی "سكولاريست"!)

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home