Saturday, June 27, 2009

Robert Fisk-independent-Shahzadeh Reza Pahlavi-The Shah of Iran

تهوع آورترين عكسی كه از تراژدی ايران ثبت شده نه از تظاهرات خون آلود در تهران، بلكه عكسی است كه خبرگزاری رويترز از ولیعهد پيشين ايران رضا پهلوی گرفته. او درحاليكه تلاش ميكند در واشنگتن "جلوي اشكهايش را بگيرد" اعلام ميكند كه ندا آقا سلطان، زن جوانی كه هفتهء پيش بدست قلدرهای احمدی نژاد كشته شد، "هميشه در جيبم خواهد بود." من كه شرط ميبندم همانجاست، بخدا سوگند! پسر شاه جانور خوی و بيرحم، خطاب به جهان افزود: "من ندا را به جمع دخترانم اضافه كرده ام." لازم به گفتن نيست كه پسر نور آريائيان چندين هزار دختر جوان و معصومی را كه پليس مخفی و ساديست پدرش زير شكنجه بقتل رساند به "جمع دخترانش" اضافه نكرد.

رابرت فيسك، نشريه ايندپندنت (بريتانيا)، ٢٧ ژوئن ٢٠٠٩

اين انسان نمای تبهكار و دشمن ايران و ايرانی، ضمن ستايش فراوان از مصدق، كتابی را هم بنام "اسلام، سكولاريزم و ليبرال دمكراسی: بسوی يك تئوری دمكراتيك برای جوامع اسلامی"، كه نويسنده آن در دانشگاه تورانتو به تدريس "اسلام و دموکراسي در خاورميانه" مشغول است، به جهان سومی های نگونبخت توصيه ميكند.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سرباز کوچک گرامی:

پوزش از شما:

"پسر شاه جانور خوی و بیرحم" معنی اش می شود: فرزند شاهی که جانور خوی و بیرحم بوده. بهتر است برای رفع این مورد، جمله را تغییر دهید.


کتایون

3:39 AM  
Blogger سرباز كوچك said...

كتايون گرامی، دقيقا! او دقيقا همين را ميگويد:
"...the son of the brutal and merciless late Shah..."
البته شك كردن شما را درك ميكنم. شما انسان هستيد، و يك ايرانی، و بيگانه با انگيزش اين جانوران پليد. ولی همچنانكه پيشتر هم توضيح داده ام، اگر وبلاگ را فقط به بازتاب چنين مقالاتی كه بر ضد پادشاه فقيد در رسانه های اربابان جمهوری اسلامی منتشر ميشوند ويژگی ميدادم، ميبايست روزی ده بار آنرا به روز ميكردم.

اتفاقا كتايون گرامی من انتظار تذکر ديگری را داشتم: اينكه رابرت فيسك منظورش عكس ندا است كه شاهزاده در جيب پيراهن گذاشتند، نه خود ندا، در صورتی كه مستر فيسك به عكس ندا اشاره نميكند.

5:06 AM  
Anonymous katayoun said...

سرباز کوچک گرامی:

رضا پهلوی نه شعور سیاسی دارد و نه از سیاستمداری بوئی برده است. رابرت فیسک که سهل است اگر خدا هم بگوید که رضا پهلوی آلبوم عکس شهدای خیابانی را در جیبش حمل میکند، تغییری در اصل قضیه، که همانا حماقت و کوته فکری سیاسی رضا پهلوی نخواهد داشت.
خدشه دار نمودن چهره محمد رضا شاه پهلوی از همان پیش از "انقلاب" آغاز شد و حالا حالا هم ادامه خواهد داشت، چون "تاریخ" را باید "باز سازی" کنند و آنچه را که صلاح میدانند در "تاریخ" ساختگی شان به ثبت برسانند. همصدائی رضا پهلوی در این بیشرمی نشات گرفته از همان چیزی است که من در بالا به اختصار تشریح کرده ام.

با سپاس از شما

8:24 PM  

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home