Friday, June 19, 2009

Farhad Erfani - Mazdaq - 22 khodad - elections

پس از بیست و دوم خرداد

فرهاد عرفانی – مزدک

"آیا این حرکت راه به جائی می برد؟ قطعأ خیر! تجربه تمامی جنبش های اجتماعی – سیاسی نشان داده است که، هر حرکتی بدون سازماندهی – تشکیلات و برنامه و هدف معین و رهبری، محکوم به شکست است. اینگونه جنبشهای خودبخودی (و در واقع – انفجار!)، اگر هم نظام سیاسی حاکم را به خطر انداخته و یا حتی سرنگون کنند، قادر به جایگزینی، چیزی بهتر از آنچه بوده است، نخواهند بود و عملأ آنچه رخ می دهد ، حاکمیت مجدد عناصر ضد مردمی در پوششی جدید است. عواقب چنین جنبشهائی، اگر توسط نیروهای ملی و بدرستی هدایت نشوند، بخصوص در حال حاضر، جز فروپاشی کشور، و سیطرۀ استعمار، و بخطر افتادن تمامیت ارضی کشور، نخواهد بود.

بر این اساس، بسیار حیاتی است که نیروهای بواقع آزادیخواه و ملی، بجای طرح شعارهای کلی و داداش شلوغش کن، با صراحت و صداقت، طرح و برنامۀ مبارزاتی خود را مشخص و اعلام کنند. همۀ جریانهای سیاسی، باید بصورت مشخص و با ارائۀ ریز ِ برنامه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود، مردم را در تعیین و انتخاب هدف، یاری رسانند. شعارهای کلی و دهان پر کن و تاکتیکی، اگرچه ممکن است تأثیر موقت داشته باشند، اما رضایت عمومی را جلب نکرده و توده ها را در زیر پرچمی مشخص، جمع نمی کنند. آنچه بسیار حیاتی است و باید به آن دقت کامل مبذول شود، اینستکه در صدر هر طرح و برنامه ای برای آیندۀ ایران، حفظ تمامیت ارضی و حرکت در چهار چوب منافع ملی ایران، باید مطرح شده و بر آن تأکید شود! هر جریانی که در اینمورد موضع صریح و روشن نداشته باشد، از دایرۀ اعتماد مردم ایران، کنار گذاشته خواهد شد."

==============
البته من هم اعتقادی به تقلب در انتخابات ندارم؛ در برابر دروغ "٨٥ درصد مشاركت" ساختهء سی ان ان، بی بی سی و اربابان، كه مشروعيت اين جمهوری را برای چندين سال تامين ميكند، سخن از "تقلب در انتخابات" اگر نشان وقاحت كودتاچيان دنيس راس نباشد، نشان بلاهت معلوم الحال های "اپوزيسيون" است.

1 Comments:

Blogger سرباز كوچك said...

Although my upbringing deprives me of understanding your vocabulary, I think I get the general idea.

However, since you're commenting on a post that is in Persian, perhaps you'd be good enough to do the English speakers a favor, and yourself justice, by translating the full post into English.

5:59 PM  

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home