Tuesday, May 05, 2009

christiane amanpour-ayatollah shirin ebadi-feminists-Feminism

بيچاره اِلِنور روزولت!

راديو فردا:

جایزه النور روزولت بنیاد «Feminist Majority Foundation» (اکثریت فمینیست) كه سالانه در مراسم ویژه‌ای در هتل بورلی هیلز اهدا می‌شود، امسال به کریستین امان‌پور گزارشگر شبکه خبری سی ان ان و همچنین به خاطر فعالیت‌های مبتکرانه کمپین «یک میلیون امضا» (عبادی، بهبهانی و شركا) نسبت به زنان در ایران به این کمپین تعلق گرفت...

خانم امان‌پور در پاسخ به پرسشی درباره شرایط کنونی زنان در ایران می‌گوید: «من هم یک زن هستم و سال‌هاست که درباره ایران گزارش تهیه کرده‌ام...من هم مثل همه مردم به حقوق بنیادی بشر اعتقاد دارم و امیدوارم که ایرانیان در انتخابات آینده ایران شرکت کنند و به این روند سیاسی ادامه دهند

وی در ارزیابی اینکه آیا مردم ایران در جهت سیاسی درستی گام برمی‌دارند، می‌گوید: «به نظر من همه چیز یک پروسه است. ما امروز در ایران زنان نمونه زیادی داریم. مثلاً به شیرین عبادی نگاه کنید که تمام زندگی، تفکر، حرفه و هستی خود را به خطر انداخته است تا از حقوق بشر و کسانی که به حمایت او احتیاج دارند دفاع کند و جایزه نوبل را هم برده است. همین مسئله به تنهایی یک واقعه افتخارآمیز برای مردم ایران محسوب می‌شود.»

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home