Friday, April 03, 2009

federalism-balkanization-Nasser boladai-conference-republicans-unpo

نشست دو روزهء "فدرالیسم در ایران" در پارلمان اروپا

البته نامی كه برگزاركنندگان اين نشست برايش انتخاب كرده بودند "کنفرانس حقوق بشر، دمکراسی و فدرالیسم در ایران" بوده --- بيگمان برای توجيه سكوت "هوادارن صلح" و "مخالفان جنگ با ايران" ساخت خودشان در برابر اينگونه استعمارگرايی و دخالت آشكار در امور سياسی ديگر كشورها --- ولی از آنجا كه ما ديروز بدنيا نيامده و بخوبی ميدانيم كه بكار بردن واژه هايی چون "حقوق بشر" و "دمكراسی" از زبان غارتگران ايران فقط جنبهء تبليغاتی دارد و برای فريب ساده لوحان بكار گرفته ميشود، در اين يادداشت با نام و هدف راستين اين نشست به آن اشاره ميكنيم.

از دویچه ‌وله:

"سازمان جهانی ملت‌های بدون نماينده در سازمان ملل" معروف به UNPO در روزهای اول و دوم آوريل كنفرانسی در رابطه با ايران برگزارمی‌کند. این کنفرانس با همكاری پارلمان اروپا و با مشارکت کارشناسان ايرانی و اروپایی انجام می‌گیرد. سازمان جهانی یو. ان. پی. او، اعلام کرده است، موضوع "دمكراسی و خودگردانی در چارچوب يك سيستم فدرال و غيرمتمركز" بحث اصلی این كنفرانس خواهد بود. گفته می‌شود که در این کنفرانس سياستمداران و نمايندگان پارلمان اروپا نيز سخنرانی خواهند کرد...

گروه‌های شرکت‌کننده در کنفرانس

ناصر بلده‌ای، فعال سیاسی بلوچ و عضو شورای رهبری "کنگره ملیت‌های ایران فدرال"، یکی از شرکت‌کنندگان این کنفرانس، در مصاحبه با دویچه وله، درباره‌ی اهداف کنفرانس می‌گوید: «هدف از این نشست ایجاد دیالوگ بین اتنیک‌های ایرانی (ساخت سازمان سيا) است که در حاکمیت کشور نقشی ندارند. در کنفرانس دو روزه ما در خصوص چند فرهنگی بودن جامعه‌ی ایران هم صحبت خواهیم کرد». آقای بلده‌ای درباره‌ی شرکت‌کنندگان ایرانی کنفرانس ۲ روزه نیز می‌گوید: «نمایندگان "کنگره ملیت‌های ایران فدرال" متشکل از ۱۷ گروه، "اتحاد جمهوریخواهان"، "اتحاد جمهوریخواهان دمکرات و سکولار ایران" و نیز تعدادی کارشناس و فعال مدنی و سیاسی داخل کشور به این کنفرانس دعوت شده‌اند».

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home