Tuesday, September 30, 2008

science-progress-islamic republic-revolution-Iran-Pahlavi

پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهور در مراسم آغاز سال تحصيلي "دانشگاه ها" و مراکز پژوهشي و فناوري کشور اشغال شدهء ايران

تالار "علامه امينی" ؛ "دانشگاه تهران"
٨ مهرماه ١٣٨٧ [محمدی]
خبرگزاری برنا (جمهوری اسلامی)

داوودي با اشاره به اينکه در جامعه اسلامي دين بزرگترين محرک براي علمي شدن و بزرگترين مشوق براي تربيت دانشمنداني مانند ابن سينا، ابن هيثم، فارابي، ذکرياي رازي، خواجه نصيرالدين طوسي و خوارزمي، شد که حذف اين نام ها از تاريخ تمدن جهان حفره هايي را پديد مي آورد که نشان دهنده تاثيرگذاري ريشه اي اين بزرگان در صحنه هاي علمي جهان است. معاون اول رييس جمهور خاطر نشان کرد: تاکيد اسلام بر علم اندوزي به قدري زياد است که علي رغم درجه بالاي شهادت در راه خدا براي يک انسان مسلمان قلم علما افضل از خون شهدا در اسلام قرار داده شده است. وي اظهار داشت: در جاي جاي احکام اسلامي نيز زمينه هاي توليد و توسعه علم و علم آموزي به بهانه هاي مختلف آمده است.

داوودي تصريح کرد: متاسفانه از قرن هفتم هجري با هجوم هاي مختلف به ايران و سوزاندن کتابخانه ها و کشتن دانشمندان و سرکار آمدن برخي حکام نالايق و ضعيف عملا فرصت ها براي بروز استعدادهاي مردم اين مرز و بوم از دست رفت و کار به جايي کشيد که در ١٠٠ ساله اخير و به ويژه در دوران پهلوي نه تنها علم بي ارزش شد، بلکه طبقات با سواد دانشگاهي ما مقهور شکوه ظاهري و تبليغاتي علوم در غرب شده و جريان علمي و پژوهشي عمدتا به سمت تقليد به جاي توليد، ابتکار، خلاقيت و نوآوري پيش رفت و ادب و خضوع علمي به تدريج جاي خود را به تسليم، مرعوب شدن و خودباختگي داد.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه مردم ايران به رهبري فردي عالم که خود انديشمندي برجسته و نخبه بود و با اتکا به قدرت الهي نظام شاهنشاهي را برچيد و فرصتي طلا گونه براي بروز استعدادهاي خلاق و نوآور در تمامي عرصه ها را فراهم کرد، گفت: ملت ايران در همه ابعاد سياسي، فرهنگي، اقتصادي و علمي بت و تابوي غرب را در هم شکستند و روحيه خودباختگي را به خودباوري تبديل کردند. (چون بسياری هنوز نفهميده اند كه جمهوری اسلامی اصلا برای چه آمده است، اين كثافت به راحتی می تواند موضوع را درست برعكس جلوه دهد)

وي با اشاره به اينکه ايران کشوري با مردمي آگاه ، ديندار و باهوش و در زير سايه اسلام با سابقه اي بلند از تمدن ، فرهنگ، علم و آگاهي است...

وي ادامه داد: ايران اسلامي کشوري شجاع است که دستورالعمل هاي غرب را نپذيرفته و با شجاعت مسائلي مانند هولوکاست، انحصار هسته اي، حق وتو و نظام مديريت صهيونيست ها بر مناسبات سياسي، اقتصادي، مالي و حقوقي را مورد سوال جدي قرار داده است. (جالب اينكه دقيقا همين تصوير ا‌ز جمهوری ا‌سلامی در رسانه های "معتبر" و بيشمار اربابان به نمايش گذاشته می شود)

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home