Tuesday, July 03, 2007

Peiknet-Peyknet-Reza Pahlavi

حتما از خبری كه سه شنبه پيش (٢٦ ژوئن) در سايت "پيك نت" با تيتری چشمگير به نقل از نشريه "نيويورکر" بازتاب يافت، و تا پريروز هم در صفحه ‌اصلی اين سايت فارسی زبان ديده می شد آگاه هستيد:

-----------------------------------------------
گزارش نشريه "نيويورکر"
رهبران و سلاطين عرب در کنار رضا پهلوی

نشريه آمريكايی نيويوركر، که معمولا مقالات و گزارش هائی در تقابل با سياست های کاخ سفيد و بويژه در ارتباط با عراق و ايران منتشر می کند، در گزارش جديد خود و در ارتباط با ايران اطلاعاتی را درباره رضا پهلوی منتشر کرد.

اين گزارش پس از فعاليت های اخير رضا پهلوی و ديدارش با بوش در پايتخت جمهوری چک "پراگ" انتشار يافته و جهت گيری آن افشای اپوزيسيون سلطنت طلب مورد حمايت کاخ سفيد است.

نيويورک می نويسد:

رضا پهلوى در سفر اخير خود به اروپا و خاورميانه با امير قطر، امير بحرين، پادشاه مراکش و خاندان آل سعود ملاقات و مذاکره کرد و رهبران اين کشورها کمک های مالی دراختيار وی قرار دادند...
----------------------------------------------

می گويم "حتما" چون آگاهی از اين گزارش در هفته ای كه گذشت لزوما نيازی به دسترسی به خود "پيكنت" نداشت، چون پس از انتشار، اين گزارش "مثل برق" توسط شمار ديگری از رسانه ها و ژورناليست های هميشه بيدار "اپوزيسيون" بازتاب داده شد. اينجا فقط از سه رسانه نام می برم.

راديو صدای حسين مهری
تلويزيون جمهوری اسلامی
صبح ايران (!!!)
و ده ها و شايد صد ها رسانه و وبسايت و وبلاگ ديگر.

و چرا به اين موضوع اشاره می كنم:

چون اين گزارش وجود ندارد!

هيچ گزارشی در يكسال اخير در باره ی شهروند رضا و كمكهای مالی رهبران عرب به ايشان در نشريه "نيويورکر" به چاپ نرسيده است!!! و سايت "پيك نت"، كه يك سايت ضد ايرانی و ضد اطلاعاتيست، بار ديگر با ياری "اپوزيسيون هميشه در ميدان بی آبرويی و بی خيالی"، سر همه را شيره ماليده است!

چطور می شود كه در ميان اين همه "ژورناليست" و "روشنفكر" قلم به دست، حتی يك نفر هم پيدا نمی شود كه اين تلاش را كرده كه به تارنمای نشريه "نيويورکر" رفته و يا ٣ دلار خرج كند تا "گزارش" را در خود نشريه "نيويورکر" بخواند؟ خود من، پس از ناموفقی در جستجوی گزارش در بخش بايگانی تارنمای "نيويورکر"، و سپس خريداری آخرين شماره ی نشريه، حتی به كتابخانه ای رفته و شماره های پيشين اين نشريه را برگ به برگ مرور كردم (كپي). چون گمان می كردم كه يا من ديوانه شده ام، و يا ژورناليستی نامدار كه به من اطمينان داد كه خودش مقاله را خوانده ‌است!... و يا نزديكان شهروند رضا در دفتر ايشان، كه لازم ديدند خبری را كه ‌وجود نداشت در اطلاعيه ای تاييد يا تكذيب كنند!!

+
در ضمن، يكی از وبلاگهای دو هفته پيش حسين درخشان هم قابل توجه است. وبلاگ ١٧ ژوئن خودش را (يعنی چند روز پيش از خبر "پيك نت") كه به زبان انگليسی هم آنرا نوشته است اينطور آغاز می كند: "اگر ميخواهيد بدانيد شهريار آهی و رضا پهلوی با ايجاد [اينجا به مقاله ای در باره نشست پاريس لينك داده است!] چه برنامه ای را دنبال می كنند اين مقاله ‌از نشريه نيويورکر را بخوانيد." ولی، توجه كنيد، لينك درخشان به همان مقاله ای است كه همه می دانيم بيش از يك سال پيش (٦ ما‌رس ٢٠٠٦) در نيويوركر منتشر شد، مقاله ای كه در آن به "کمک های مالی" اعراب به شهروند رضا پهلوی اشاره می شود. علاوه براين، درخشان خودش هم تاريخ مقاله را از كنار تيتر حذف نكرده است. پس اين مقاله نمی تواند گزارش "جديدی" باشد كه به گفته حزب توده ("پيك نت") پس از فعاليت های اخير رضا پهلوی و ديدارش با بوش در پراگ انتشار يافته است.

من نمی دانم نوشته ی درخشان چه پيوندی با گزارش "پيك نت" ضد ايرانی تر از خودش دارد. برايم مهم هم نيست. از ديد من هر دو از اعضای كوچك يك شبكه اند، حال هر برچسبی می خواهند روی خود بگذارند. خودتان می دانيد كه از طرفداران "رضا جون" (البته بقول دوستان پال-تاكی اش) هم نيستم. حتی اگر به من بگويند كه خودش عضو ديگری از همين شبكه است شگفت زده نخواهم شد. مهم اين است كه بدانند همه خواب نيستند.

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home