Saturday, January 20, 2007

mehdi bazargan

:("احمد صدر حاج سيدجوادي ("نهضت آزادي
!نياز بازگشت به تفكر بازرگان بيشتر مي‌‏شود

احمد صدرحاج سيدجوادي، وزير دادگستري دولت بازرگان در مراسم بزرگداشت دوازدهمين سالگرد درگذشت مهندس مهدي بازرگان که در حسينيه ارشاد برگزار شد طي سخناني گفت: هرچه از انقلاب مي‌‏گذرد و مشكلات آن مشخص مي‌‏شود، نياز بازگشت به تفكر بازرگان نيز بيشتر روشن مي‌‏شود.

احمد صدر حاج سيدجوادي در اين مراسم افزود: در شرايط كنوني عده‌‏اي از كارشناسان هشدارهايي نسبت به شرايط ايران مي‌‏دهند كه اميدواريم دولتمردان براي حفظ صلح و آرامش به فكر منافع ملت باشند.

وي با اشاره به خصوصيات رفتاري مهندس بازرگان گفت: ايشان در زمان جنگ، منادي صلح, آشتي و عدم ادامه جنگ شدند و ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر بين دو كشور همسايه و مسلمان را صحيح نمي‌‏دانستند. حتي رهبر انقلاب هم مخالف ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بودند.

صدرحاج سيدجوادي در پايان خاطرنشان كرد: بازرگان نيروي موثري بود كه در انقلاب و قبل از آن همواره خواستار واقعي ارزش‌‏هاي ديني و خواهان برقراري دموكراسي بود. ايشان با تاسيس انجمن‌‏هاي اسلامي و نهضت آزادي سعي در پياده شدن اين تفكرات داشتند. مهندس بازرگان اسوه تساهل و تسامح بود نه سازش‌‏كاري.

----

در برونمرز هم، ٢٨ سال پس از سر بريدن و پايكوبی روی جنازه ی ايران، سايت "اخبار روز"، پاتوق "روشنفكران" و "شاعران" كثيف تر از گردانندگانش، تيتر زده است: "بازرگان، سزاوار مدال آزاده گی". البته شايد منظور جناب "سام الدین ضیائی" مدالی نوبلی مانند برای كتاب پر ارزش "مطهرات در اسلام" باشد، چون همانطور كه او و گردانندگان "اخبار روز" بخوبی آگاه اند، "مدال آزاده گی" امسال، به ابراهيم يزدی اعطا شده است.

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home