Saturday, January 06, 2007

17 of Dey--Hejab-Reza Shah Pahlavi

هفتادويكمين سالروز ١٧ ديماه ١٣١٤

با يك بازگويی آغاز می كنم. از جانوری است بنام "رحماني"، كه علاقه ی شديدی به "آزاد" كردن اين و آن دارد:

"برگزارى ٨ مارس‏، به عنوان روز جهانى زن در تهران و شهرستان‌ها و به ويژه در كردستان، پايه‌هاى رژيم جمهورى اسلامى را لرزاند. زيرا روز ٨ مارس‏، يادآور مبارزات تاريخى زنان و مردان كارگر و كمونيست، براى رفع تبعيض‏ و برقرارى حقوق برابر زن و مرد در كليه عرصه‌هاى اقتصادى، سياسى، اجتماعى و فرهنگى در سطح جهان است. با برگزارى ٨ مارس‏، زنان و مردان آزادى‌خواه و سوسياليست نشان دادند، روزى را كه به عنوان روز كشف حجاب رژيم فاشيستى رضاخان ميرپنج و پسرش‏ و يا روز تولد فاطمه رژيم تروريستى جمهورى اسلامى را نمى‌پذيرند. آن‌ها، روز جهانى زن را به رسميت مى‌شناسند كه انترناسيونال كارگران آن را انتخاب كرده است. بنابراين انتخاب چنين روزى از سوى زنان ايران به عنوان روز زن، كليه معيارهاى ناسيوناليستى و مذهبى را زير سئوال برده و آلترناتيو طبقاتى و انترناسيوناليستى را ارائه مى‌دهد."

(البته جناب انترناسيونال به روی خود نمی آورد كه جمهوری اسلامی و ديگر دشمنان تاريخ ايران برای كمرنگ كردن ١٧ ديماه اتفاقا علاقه ی شديدی به "٨ مارس" دارند. آنها هم، مانند خودش، همه و همه حقوق بشری تشريف دارند).

---------
اميدوارم چند گفتگويی را كه بمناسبت اين سالروز از برنامه های پيشين بانو پری صفاری ‌انتخاب كرده ام مورد رضايت شما دوستان قرار گيرد. ١٧ ديماه، سالروز برداشتن گامی بزرگ برای آزادی زن ايرانی از اسارت حجاب، بر زنان ايران فرخنده باد!

بانو نادره افشاری (٧ ژانويه ٢٠٠٤)

روان شاد شهرام جاويدپور (٨ ژانويه ٢٠٠٤)

دكتر طلعت بصاری (٧ ژانويه ٢٠٠٥)

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home