Wednesday, July 26, 2006

The Pahlavis

تاریخ شاهنشاهی پهلوی ها، تاریخ لایه های روان ایرانی می باشد

بخش نخست
كيهانگشت

"تاریخ شاهنشاهی پهلوی ها، تاریخ لایه های روان ایرانی می باشد که انکار و تحقیر و تقلیب و خصومت با آن، انکار « بود و تاریخ ایرانی » می باشد. انکار و قیچی کردن پُل ارتباطی با تاریخیسیت که من، برآمده ی آن هستم. انکار میراثیست که من در بطن و گستره ی آن، پروریده و بالیده و شکوفا شده ام. انکار تاریخ شاهنشاهی پهلوی ها و خصومت کور و عقده ای با آن، انکار تاریخ خود به معنای اصیل کلمه است. از این رو، شناخت تاریخ خویش؛ یعنی آن را بررسی کردن و شناختن ژرف و سنجشگری کردن بدانسان که بوده است؛ نه بدانسان که با اغراضها و خصومتها، منفور جلوه داده می شود. من کوشیده ام با بررسی خودم در آغاز از مبانی عقیدتی آن طیف از خاصمان عصر شاهنشاهی پهلوی ها بیاغازم که هنوز، خواسته و ناخواسته، کثیری از آنها در همدستی با حُکّام فقاهتی، نقش کلیدی در امتداد فجایع ایرانزمین دارند و سپس چکیده ی تجربیات و دیدگاه خودم را در پایان جُستارم در باره ی تاریخ شاهنشاهی پهلوی ها بر زبان برانم."

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home