Friday, June 23, 2006

sadegh khalkhali-mehdi sadeghi givi

گفت و گوی "انتخاب" با مهدی صادقی گیوی، تپاله ی بزرگ جلاد صادق خلخالی

بخش نخست
بخش دوم

"اعدامهاي آقاي خلخالي از ٢٤ بهمن ماه ٥٧ تا فروردين سال بعد به صد نفر نرسيد. لذا روزي چندهزار نفر اعدام و اعدامهاي ده دقيقه اي و از اين نوع مطالب ساخته و پرداخته مخالفين است."

"بعد از دستگير شدن برخي از مهره هاي رژيم پهلوي، يكشب يك از افسران محبوس در يكي از كلاسهاي مدرسه رفاه كه به زندان موقت تبديل شده بود، هنگام انتقال به دستشويي ، يك اسلحه ژ س از دست نگهبان راهرو را ربود و ميخواست تيراندازي كند كه با فرياد نگهبان بچه ها به راهرو پريده و اسلحه را از دست او گرفتند." [درود بر تو ای سرباز گمنام]

نظرات كاربران را هم بخوانيد. در بخش نخست، نجاستی بنام محمد زابلی (از ماموران سفارت جمهوری اسلامی در برزیل) خلخالی را "يكی از جواهرات کمیاب انقلاب" خطاب ميكند.

اين مطلب هم بسيار خواندني است: "پس از استعفاي بابام، در زمين چمن دانشگاه تهران يك راهيپيمايي عظيم توسط فدائيان خلق در اعتراض به استعفاي ايشان برگراز شد و گروهها واقشار ديگر خواستار ادامه محاكمات ايشان بودند."

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

با سلام ودرود
ازاينکه لطف نموديد وبه سر زديد ممنون دوست گرامي هدف از جمله آيا در شرايط کنوني نيز حکومت قاجار و پهلوی حاکميت دارند که اينگونه از پيشرفت های جهاني عقب هستيم ؟ اعتراصي به سخنان اخير رهبر ايران بود که حکمت قاجار و پهلوي را به عدم پيشرفت متهم نموده بود وبا اين جمله اری از شفافيت خواستم اعتراضي نموده باشم
وبلاگ شما را مطالعه نمودم در صورت تمايل مايل به لينک هستيد
بازهم ممنون

3:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

خورشید جان.

پدرش که جلّاد و قصّاب اوامر خمینی ضحّاک بود. فقط اون ادّعای فلسفه خوانی اش مرا کشته بد جوری!.

4:16 PM  
Blogger سرباز كوچك said...

هم ميهن گرامی ام، با درود و سلام به شما، از توضيحی كه داديد بسيار سپاسگزارم و از اينكه به اينجا سر زديد ‌ابراز شادمانی ميكنم. گرامی، چون فرتوری از خود در وبسايتتان زده ايد نگرانم كه لينك دادنم مشكلاتی برای شما ايجاد خواهد كرد، به ويژه كه شما در ايران زندگی ميكنيد. ولی نوشته های شما را همواره خواهم خواند و اگر مطلبی را خواندم كه مربوط به نوشته ام باشد حتما به آن لينك خواهم داد. شاد و پيروز و بهروز باشيد.

8:02 PM  
Blogger سرباز كوچك said...

آريا جان، شايد از اون عمامه به سری كه ميرفت اروپا و در باره ی هگل شر و ور ميگفت ياد گرفته باشه!

8:03 PM  

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home