Wednesday, May 17, 2006

safi golpayegani-azimi ghadim-panturkism-pan turk

:(در سايت "شمس تبريز" ( ضد ايرانی

در پی دیدار جمعی از طلاب و دانشجویان آذربایجانی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی عنوان شد: افسانه ها و ظلمهای پادشاهان جور قبل از اسلام برای ما مایه افتخار نیست.

روز سه شنبه مورخ ٢٦/٢/٨٥ عده ای از طلاب و دانشجویان و فعالان آذربایجانی از جمله حجت الاسلام عظیمی ، حجت الاسلام ترابی، ائلشن اوریادلی، سید حیدر بیات، یاشار عالی بیگی، تانیش و ... با حضرت آیت الله صافی گلپایگانی دیدار کردند.

ابتدا حجت الاسلام عظیمی قدیم توضیحات مختصری در مورد فعالیت خزنده ضد اسلامی ملی گرایان فارس بیان کرد.

حجت الاسلام عظیمی نسبت به ترجیح مسئله ملی به اسلام در دوره پهلوی و ترجیح زبان فارسی بر مذهب در دوران اخیر از سوی بعضی از مقامات حکومتی اشاره کردند و از هزینه های میلیاردی که به بهانه ترویج فارسی گستری، بر مردم ایران تحمیل می شود انتقاد کردند.

ایشان ضمن اشاره به مسائل قره باغ و اهانت ارامنه به مساجد شیعی و تخریب امامزادگان متذکر شدند که متاسفانه با این اوصاف جمهوری اسلامی ایران بعد از روسیه دومین حامی و شریک تجاری ارمنستان است.

سپس سید حیدر بیات دیگر فعال آذربایجانی ضمن صحه گذاشتن به سخنان حجت الاسلام عظیمی گفت: حضرت آیت الله! ما اکنون با معضلی به نام پان فارسیسم در ایران روبرو هستیم که معلوم نیست کشور ما را به کجا خواهد برد. امروز پان فارسیسم آشکارا در مقابل اسلام و ملیتهای غیرفارس ایرانی موضع میگیرد و دولتمردان ما نیز موضع مناسبی در این زمینه اتخاذ نمی کنند. اکنون بر اساس بعضی از اخبار دولت ایران به هر زوج جوان تاجیک ١٠٠٠ دلار فقط به جهت فارسی زبان بودن پرداخت می کند و همچنین سازمان تربیت بدنی شعار تیم ملی ایران را در جام جهانی ٢٠٠٦ آلمان «ستارگان فارسی» اعلام کرده است که با واقعیتهای دینی و قومی ما در کشور ایران سازگاری ندارد.

بیات ضمن اشاره به حکم سنگین دادگاه نسبت به حجت الاسلام عظیمی گفت: اکنون بیش از صد نفر از فعالان آذربایجانی در زندان یا بازداشت به سر می برند و یا در طول هفته های اخیر در بازداشت به سر برده اند. دادگاه ویژه با کدام سند و به کدام جرم برای روحانی آذربایجانی حکم خلع لباس صادر می کند. ایشان کدام عمل غیرشرعی را مرتکب شده اند؟

سخنان حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند شما را تایید کند. ما هویت را هویت اسلامی و ولائی میدانیم و غیر از این هیچ هویتی را قبول نداریم. بعد از انقلاب حضرت امام با نام مجلس شورای ملی سخت مخالفت کردند و نام مجلس شورای اسلامی را جایگزین آن کردند. ما به پادشاهان ظلم و جور قبل از اسلام افتخار نمی کنیم. این مسائل در خارجش هم معلوم است افتخار ما به ائمه و تشیع و شیعیان مخلص است اکنون من به همسایه آذربایجانی و شیعه خود در قم افتخار می کنم. دورانهای گذشته را باید فراموش کنیم اینها خرافات است. افسانه ها و ظلمهای پادشاهان جور قبل از اسلام برای ما مایه افتخار نیست.

ایشان از فروش مجسمه های پادشاهان ظلم و جور هخامنشی در گوی مچید «مسجد کبود تبریز» اظهار تعجب کرده و در مورد شعار تیم ملی ایران در جام جهانی گفتند: « بگذارید برای چنین چیزهای... هر اسمی میخواهند بگذارند»

شایان ذکر است که ایشان نیز مثل برخی از مراجع دیگر حوزه علمیه قم در مورد مسئله قره باغ و روابط ایران و کشور غاصب ارمنستان به اظهار نظر کلی بسنده کرند و افزودند: « البته حکم این مسائل در اسلام روشن است شما می توانید با آقایان دیگر نیز در این زمینه گفتگو کنید»

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home