Sunday, April 16, 2006

به دوستانی كه از ديدگاه من در باره ی امكان حمله نظامی ايالات متحده به ايران كمی شگف زده شدند بايد توضيح بدم كه ديدگاه من بر پايه ی برداشتم ازعوامل مختلف و درنظر گرفتن منافع خود آمريكاست. من رمال سياسی نيستم، و بله همان كسانی كه در پرده ی نخست نمايش "نابودی ايران" جمهوری اسلامی را در خاك ايران برقرار و ٢٧ سال از آن حمايت كردند، گمان می كنند كه اكنون گاه پرده آخر رسيده است. محافظه كاران (با برچسبش اشتباه نشود) مخالفند، و نظر من بازگوی ديدگاه آنهاست. يكی از اين محافضه كاران "زبيگنيو برژينسكی" است. چند روز پيش، در گفتوگويی با روزنامه واشنگتن پست، ايشان اضهار داشتند كه در صورت آغاز جنگ امریکا با "ایران" این جنگ ٢٠ تا ٣٠ سال به طول انجامیده و در نتیجه آن نقش امریکا در جهان به پایان خواهد رسید:

Washington Post

برژینسکی: جنگ با ایران امریکا را نابود می کند

ساعتی پس از خواندن مقاله جريان را با يكی از هم ميهنان خوشبينم درميان گذاشتم. چند ثانيه فكر كرد و گفت "٢٠ تا ٣٠ سال؟ ‌اشتباه می كند. او نقش مردم ايران را حساب نكرده و از ياد برده است."
گفتم "نقش مردم ايران در چی؟"
گفت "براندازی جمهوری اسلامی!"
پاسخ دادم "براندازی جمهوری اسلامی شايد يك روز هم به درازا نكشد. شما می گوييد او نقش مردم ايران را در براندازی جمهوری اسلامی فراموش كرده در حالی كه او سخنی از براندازی جمهوری اسلامی يا آزادی ايران نگفته است. او از بدست آوردن هدف ديگری سخن می گويد. برخلاف شما دوستان خوشبين، برژينسكی بخوبی ميداند كه هدف از حمله به ميهنمان چه خواهد بود."

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home