Sunday, April 16, 2006

نماینده مجلس اسلامی: رفتاردختران ایران زشت ترازفاشیست های نژادپرست است

خبرگزاری البرز (جمهوری اسلامی)

"محمد عباسپور" در مورد طرح های مجلس در برخورد با بدحجابی دختران در فصل تابستان، اعلام رسمی نیروی انتظامی مبنی بر برخوردهای جدی با بدحجاب ها در فصل تابستان را غیر اجرایی دانست.

او با طرح انتقادی از نیروهای انتظامی و نمایندگان مجلس می گوید: "در حال حاضر مجلس هیچ برنامه خاصی در دستور کار خود برای برخورد با بدحجابان ندارد. نیروی انتظامی هم اگر نگوییم تا کنون ناکارآمد بوده لااقل باید بگوییم که با مسامحه از کنار موضوع بدحجابی رد شده است. حالا باید ببینیم آیا بعد از گذشت 27 سال از انقلاب چه کرده ایم که حتی تعریف مشخصی از بی حجابی هم نداریم."

نماینده ارومیه به آسیب شناسی مقوله بدحجابی می پردازد .از نظر او وضعیت پوشش امروز دختران ایرانی باید در یک «جریان سوم» بررسی شود. او می گوید: این حجاب و پوشش نه حجاب کامل است و نه بی حجابی کامل. این یک جریان سوم است که اصلا در ش‍أن ما نیست.

عباسپور مصادیق این خط سوم را "شال از وسط سر پوشیده، شلوارک های بالا کشیده و پاشنه های خوابیده کفش ها" می داند و در مقابل آن مصداق پوشش مناسب را بنا به تجربه خود در سفرهای خارجی به پاکستان، کشورهای عربی، تایلند، اندونزی و حتی چین عنوان می کند. او می گوید:‌ باور نمی کنید که 600 میلیون زن چینی از حجاب بهتری برخوردار هستند که بر مبنای سنت های ملی خودشان است و نه مثل ما که به مسخره گرفتن و دهن کجی سنت ها نشانه تمدن و فرهنگ شده است.

انتقادات این نماینده مجلس البته تنها شامل پوشش و حجاب نمی شود. او تبعات بدحجابی را در مکانهای عمومی نیز مورد نظر قرار می دهد. «سگ های خانگی» محور اصلی انتقادات اوست که مرزها را می شکافد و تا کشور آلمان می رسد. عباسپور با گلایه می گوید: «امروز این سگ های خانگی متداول شده. در پارک و فروشگاه در رستوران هااشخاصی را می بینید که سگ ها را بغل می کنند و مقابل چشم دیگران آنها را می بوسند. این آزادی است؟ خب اگر سگ دوست دارند، ببرند در خانه خود، در رختخواب خود و نه در معابر عمومی!»

او اضافه می کند: "من این رفتارها را که برخی از دختران ایرانی انجام می دهند در هیچ کجا ندیده ام. حتی در آلمان. حتی گروه های فاشیست که نژاد پرستند و خود را نژاد برتر می دانند، لائیک هم هستند و با هزار جور کثافت کاری تابع هیچ قید و بند اجتماعی هم نیستند، چنین رفتارهایی را از آنها ندیده ام. این رفتارها بی آبرویی است."

عباسپور رفتارهای اجتماعی امروز را تا حدودی «پیامد استفاده از ماهواره» می داند. به نظر او «خانواده های ایرانی نیز بی مبالات شده اند.» و رفتار بعضی از جوانان نیز «ایجاد چندش» می کند. او این رفتارها را «شفافیت بی مایه» می داند و قتل و جنایت را بدترین رهاورد استفاده از ماهواره عنوان می کند. او معتقد است که باید غرب را در مقابل فرهنگ ملی خود از پای در آوریم نه اینکه ما در مقابل فرهنگ آنان از پا بنشینمیم و به عنوان نمونه می گوید: «همین انرژی هسته ای که امروز داریم. مال کشور خودمان است اگر این 10 تا نیروگاه را هم بزنند، باز ما دانش و علم آن را داریم. مال خودمان است و با زور و اسلحه هم نمی توان آن را گرفت".

عباسپور امیدوار است که همچنان بتوان با برخوردهای فرهنگی راه را برای اصلاح و تربیت باز کرد. او «برخورد با بدحجابان» را وظیفه نیروی انتظامی و مشروط به «عبور از خط قرمزها» می داند.

به هرحال، با آغاز فصل گرما بحث حجاب نیز داغ تر می شود. چندی پیش نیروی انتظامی اعلام کرد که از اول اردیبهشت ماه با زنان بدحجاب در تهران برخورد جدی صورت می گیرد. مجلس نیز حدود یکسال است درگیر طرح ملی مد و پوشش است و هنوز با تمام جنجال ها این طرح نیز به جایی نرسیده است. آیا بدحجابی، بحران اجتماعی بی پایانی است که کسی قادر به گذاشتن نقطه پایان بر این موضوع همیشه داغ نیست؟

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home