Friday, March 31, 2006

قطع بازپخش برنامه های تلويزيون "گوناز" توسط دولت تركيه

صبح ايران
٣٠ مارس ٢٠٠٦

با اينكه گفته ميشد در جريان موج تجزيه طلبی آذربايجان و تشكيل كنگره ی اول و دوم در جمهوری "آذربايجان" دولت تركيه نيز با پخش و رله برنامه "آذربايجان جنوبی!" كه "گوناز" نام داشت اقدام ميكرد، با شدت گرفتن توطئه های دشمنان ايران كه اينك مشخص شده جيره خواران جمهوری "آذربايجان" هستند، روز گذشته اعلام شد كه دولت تركيه اين برنامه ی تلويزيونی ضد ايرانی را كه از شيكاگوی آمريكا پخش ميشد (!) از طريق ماهواره ی "ترك ست" قطع كرده است. فردی بنام ابالی كه خود فروخته ی نادانی است و تصور ميكند حتی يك آذربايجانی در ايران اين آمادگی را دارد كه از طرح جدايی آذربايجان از ايران حمايت كند از اين اقدام ناگهانی دولت تركيه شگفت زده شده است! و مسلماً جيره خواران ديگر دولت جمهوری "آذربايجان" نيز عصبانی شده اند.

احمد ابالی، رئيس اين شبكه تلويزيونی، در يك كنفرانس خبری در باكو گفت در پی در پی مذاكرات [جمهوری اسلامي] و تركيه، دولت تركيه تصميم گرفته است كه از بازپخش برنامه های تلويزيون گوناز از طريق ماهواره ترك ست خودداری كند.

وی افزود: به هر حال، ما فكر می كنيم كه اين امر ناشی از يك سوء تفاهم جدی است و معتقديم كه مشكل به زودی حل خواهد شد.

ابالی گفت: ما هرگز فكر نمی كرديم كه به دليل مناسبات ايران و تركيه، تلويزيون گوناز به اين سرعت از ماهواره ی ترك ست محروم شود. وی گفت آذربايجانی های خارج از همچنان كمك های مالی خود را در اختيار تلويزيون گوناز می گذارند، با وجود اين، همكاری با ديگر شركت های بين المللی برای پخش برنامه ها می تواند با مشكلات مالی همراه باشد! در حاليكه همه ميادنند سخنان وی لاطائلاتی بيش نيست و هيچيك از آذربايجانی های خارج از كشور پولی نمی دهند و تنها مزدوران رژيم جمهوری "آذربايجان" از اين دولت برای توطئه های خود پول دريافت ميدارند...


نويسنده به جای اينكه بنويسد حتی يك آذربايجانی خواستارجدايی آذربايجان از ايران نيست می نويسد "آمادگی" را ندارد كه از اين طرح حمايت كند!!!

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home