Tuesday, February 21, 2006

Ardeshir Ommani-Ellie-Morteza Mohit

گزارش بازتاب در مورد نشستی كه هفته ی پيش--- سه شنبه ١٤ فوريه--- توسط "كميته دوستي ايران و‌ آمريكا" و "مركز فعاليت بين‌المللي" در نيويورك برگزار شد:

---
اردشير عماني با اشاره به ملي شدن صنعت نفت و انقلاب اسلامي در ايران، اظهار داشت: اين دو جنبش، باعث شد، مردم ستمديده ايران كه سرمايه‌هايشان توسط شركت انگليسي "بريتيش پتروليوم" استعمار و غارت مي‌شد، به استقلال واقعي برسند و از حقوق خود، محافظت كنند. حاضران در اين نشست، درخواست كردند كه يك ستاد بين‌المللي براي جلوگيري از جنگ آمريكا و ايران تشكيل شود. خانم عليه عماني نيز كه عضو يك بنياد خيريه در آمريكاست، گفت: خانم‌هاي ايراني بعد از انقلاب 1979 چيزهاي زيادي به دست آوردند كه قبلا نداشتند.
---

برای آشنايی با سابقه ی اردشيرعماني می توانيد به سايت "فعالين سياسی برای آزادی فلستين"!!! مراجعه كنيد. آنچه كه آنجا نوشته شده است را ترجمه می كنم:

اردشير عماني، با بيش از ٤٠ سال فعاليت در مبارزه بر ضد جنگ و امپرياليسم، از مؤسسان "كميته دوستي ايران و آمريكا" است. او مطالب بسياری در مورد روابت ايالات متحده و ايران نوشته است و همچنين مقالات بسياری را به فارسی ترجمه كرده است، كه در داخل ايران توست نشريات ترقی خواه به چاپ رسيده اند. در دهه ٦٠ او يكی از مؤسسان "انجمن دانشجويان ايراني" بود، سازمانی كه به مبارزه بر عليه شاه، دست نشانده ی آمريكا، ياری رساند. در سرآغاز انقلاب در سال ١٩٧٩ آقای عماني به ايران برگشت و با موج بزرگ انقلاب همراه شد. در سال ١٩٨٠ به آمريكا برگشت.

در مورد خانم عليه عماني (Ellie Ommani) هم می توانيد مطالب بسياری از تريق ياهو پيدا كنيد. البته من توصيه می كنم كه نخست با اين مقاله آغاز كنيد. در مورد نشستی است كه در آن اين جانور صريحاً وفاداری خودش را به جمهوری اسلامی اعلام می كند.

+
Ardeshir Ommani: "A Return to Iran";(MP3)

0 Comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

<< Home