Friday, February 18, 2011

USAK Stratejik Gündem Journal of Turkish Weekly (JTW)

گرچه انتشار "مبارك و شاه: دو ديكتاتور عيناً مشابه" (خبرگزاری مهر / تهران تايمز) --- ‌يك جمع‌آوری از تبليغات اربابان غربی كه جمكرانی ها با نام خود منتشر كردند --- توسط "سازمان بین المللی تحقیقات استراتژیک" كشوری كه نوكران دمكراتيك كاخ سفيد سرانش باشند كاملا طبيعی است، فهرست شركای سازمان كذا در اين صفحه ميتواند جالب و ديدنی باشد.

asia society Creative Voices of Islam in Asia reza aslan

"پروژهء جديد "Asia Society" ("انجمن آسيا") با نام "صداهای خلاق اسلام در آسیا" ‌ابتكاری چندگانه ای است كه از هنر به عنوان یک تختهء پرش به سوی درک تنوع اسلام بعنوان الهامی آفرينشگر استفاده ميكند. از طریق يك برنامهء ادغام شده، که تخصص ها را از سراسر عمق جغرافیایی و ادغام انضباطی ِ کل جامعه و سازمان گرد هم می آورد (برگردان كردن چرت و پرت بسيار دشوار است)، "صداهای خلاق" نه تنها به صداها و چشم اندازهای بی شماری يك تختگاه خواهد داد، بلكه برای مخاطبان چهارچوبی هم جهت درک عمیق تر از هنرمندان اسلامی و جوامع‌شان ارائه خواهد كرد." (ويدئويی مقدماتی در بارهء اين پروژه)

+

Thursday, February 17, 2011

wnyc leonard lopate abbas milani 2500 The Shah of Iran propaganda

گفتگوی راديو "WNYC" نيويورك با عباس ميلانی ( ١٠ فوريه ٢٠١١ م) را به دو دليل بايد گوش بدهيم. يك، بدليل آگاهی از پايان ناپذيری تبليغات كثيفی كه در اين يك نمونه گردانندگان و مجری برنامه بعنوان و در غالب "پرسش" به خورد شنوندگان ميدهند، و دو، بدليل سكوت و غلام صفتی مِستِر ميلانی در برابر درندگی بی نظير مجری برنامه. بخش هايی از اين مضحكهء آمريكايی را، كه چنان خوب پيش رفت كه از دادن يك "break" هم در آن صرفنظر كردند، در پايين می آورم.

مجری: "آيا متحدين فكر ميكردند كه شاه كمتر از پدرش هوادار نازی های آلمان است؟"

ميلانی: "دمكراسی در ايران با اشغال ايران توسط متحدين آغاز ميشود."

ميلانی: "شاه ثروت بسيار زيادی از پدرش به ارث برد. رضا شاه ثروت عظیمی را انباشته كرده بود. او يك "Kleptomaniac" (بيمارهای روانی كه به دزدی علاقه دارند) بود. شاه قول داده بود ثروت پدرش را پس بدهد ولی اينكار را نكرد."

ميلانی: "گرايش شاه به زن‌بازی منجر به طلاق با فوزيه شد."....
مجری: "مثل هنری هشتم بوده!"....

مجری: "ثروت و هزینه های بیش از حد در رژيم شاه چشمگير بود. يه بار گرونترين مهمونی در تاريخ جهان رو برپا نكرد؟ (جشنهای ٢٥٠٠ ساله را ميگويد، ولی از آن نامی نميبرد)..... ميلانی: "بله، حتی در کتاب گینس هم به ثبت رسانده شد. مبلغی كه خرج اين مهمانی كرد ١٢٠ ميليون دلار برآورد شده است، ولی بعضی ها ميگويند كه مبلغ خيلی خيلی بيشتری بوده."

مجری: " ایده شاه اين بود كه پول نفت را، يا قسمتی از آن را كه خرج مهمونی های باور نکردنی و اين چيزها نميكرد، خرج مدرن كردن و معادل كردن ايران با یک کشور غربی كند." (همانگونه كه ميدانيم، از ديد اينان و نوكرانشان در جمكران، مدرن بودن چيزی غربی است.)

مجری: "شاه يك نظریه پرداز توطئه بود و اين ايده كه سرنوشت ايران در گروی سياستهای ‌بريتانيا، آمريكا و اتحاد جماهیر شوروی بود مرتبا به فكرش خطور ميكرد. آيا ترس شاه قابل توجيه بود؟" ميلانی مفلوك بجای اينكه بگويد پادشاه ايران ميخواست كشورش از گروی سياست های جهان خواران درآيد، پاسخ ميدهد: "آن گونه كه او فرض ميكرد قابل توجيه نبود. او قربانی ترس از نظریه های توطئه خودش شد." مجری: "گمان ميكرد كه انقلاب اسلامی هم يك توطئهء آمريكايی-انگليسی بوده؟" ميلانی، با خنده: "و كمونيستی! چگونه چنين ترکیبی می توانست موفقيت آميز باشد من هنوز نفهميده ام." (به كسانی كه مانند ميلانی مفلوك نفهم مانده اند، نگاهی به پشتيبانی های احزاب و تشلكيلات و رسانه های باصطلاح "چپی"، "سوسياليستی" و "كمونيستی" در غرب از "انقلاب" شكوهمند و جمهوری اسلامی پيشنهاد ميشود)

مجری: "بسیاری از دیکتاتورهای بي رحم سابق، مثل ایدی امین، توانستند در جايی پناهندگی بگيرند. چرا شاه برای پيدا كردن جايی برای پناهندگی آنقدر مشكل داشت؟"

مجری: "بنظر شما آيا شاه يك شخصيت تراژيك است؟ بسیاری از اعضای خانواده اش بصورتی تراژيك از بين رفتند. جوانترین دختر او از مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت..."

Saturday, February 12, 2011

siahkal left leftists Iran BBC socialism

"چهل سالگی سیاهکل" را به خبرگزاری ضد توتاليتر و ضد امپرياليستی بی بی سی شادباش ميگوييم! البته بی بی سی جنايتكار برای سوسياليسم تبليغ نميكند. ولی گستردن جهل و نادانی سياسی ایجاب میکند که راه صاف كنان استعمار همواره "چپی" و "سوسياليست" معرفی شوند و كسانی كه "نان برای همه"، "مسکن برای همه"، "پوشاک برای همه"، "بهداشت برای همه"، و "آموزش و پرورش برای همه" ميخواهند در برابر سوسياليسم قرار گيرند.

اگر برخی از "هواداران پهلوی ها" به جای پرداختن به اين واژگون نمايی و فرق گذاشتن ميان سوسياليسم و ميهن ستيزی، خود ِ سوسياليسم را هدف ميگيرند (حتما عكسهای ماركس و لنين بدبخت را كه عمامه بر سرشان گذاشته اند ديده ايد)، يا خود نادان اند يا مخاطب‌شان را نادان ميپندارند. به گمان من بدون اين واژگون نمايی ها، اگر ديروز فريب هم خورده بودند، امروز بزرگترين دوست داران دو پادشاه پهلوی همان سوسياليست ها ميبودند.

(پيوندها: اينجا و اينجا)

Friday, February 11, 2011

Tunisians fleeing unrest arrive in Italy Tunisia Egypt Yasmine Revolution

ناشكری تونسی های توتاليتر از "انقلاب گل یاس"
... و واكنش حقوق بشری ها

(برای بابك خندانی)

Wednesday, February 09, 2011

financial times ft.com financialtimes Andrew Jack Mr. Robert F. Armao

تصويری را كه اينجا ميبينيد از مقاله ای است كه دو هفته پيش در تاريخ ٢٥ ژانويه ٢٠١١ م با تيتر "اصلاحات جهت بازیابی دارایی های رهبران فرومايه" در سايت دمكراتيك و حقوق بشری "فايننشال تايمز" منتشر شد، و و به قول خودشان دزدان، غارتگران و پولشويان مافيائی ای كه رهبر كشوری بوده اند را نشان ميدهد. البته كه نام پادشاه ايران را در راس جدول گذاشته‌اند و در پايين، در كنار تصويری از او كه يادآور چهرهء شاهزاده عليرضا است، نوشته اند "٣٥ بيليون دلار دزديده".

نامهء آقای رابرت آرمائو (+) به "فايننشال تايمز": "پادشاه ايران علاقهء ويژه ای به ثروت مالی نداشتند"

wnyc Brian Lehrer Show islam reza aslan Nawal El Saadawi Feminism

دو نمونه كوچك از تبليغات مهمترين راديوی نيويورك
برای سرنگونی دولت مصر

يادداشتهای پيش در بارهء "WNYC"، كه گردانندگانش عاشق ايرانيان نيز هستد!!

گفتگو با نوال السعداوی، "فمینیست مشهور مصری"، و مادام "Yasmin Moll"، "دانشجوی فمنيستی ِ مصری-آمريكايی"، هر دو از شركت كنندگان در تظاهرات ميدان تحرير (اينجا):

"سوزان مبارك جنبش فمنيستی مصر را كشت... سوزان مبارك بر ضد ما فمنيستهای واقعی ميجنگيد.... ميدانيد كه من خيلی سكولار هستم... برای زنان مصر، رژيم مبارك از اخوان المسلمين خطرناك تر است....هواداران اخوان المسلمين مرا در ميدان تحرير در آغوش گرفتند و خاطرنشان كردند كه قانون اساسی مصر بايد سكولار باشد ...اين رژيم مبارك بود كه كليساها را آتش ميزد... خمينی را فرستادند تا انقلاب سكولار و سوسياليست مردم ايران را از بين ببرد..."

"در ضديت با هم قرار دادن سکولاریسمی که زنان را صاحب اختيار و قدرت ميكند و استبداد اسلامی ای که به زنان ستم ميكند كاری نژادپرستانه است... اسلام را با ظلم و ستم به زنان مساوی دانستن بخش بزرگی از رزيستانس فمنيستی [در كشورهای "اسلامي"] كه با فمنيستهای سكولار غربی تفاوت دارند را به حاشیه می راند..."

=====
دفاعيه مِستِر رضا اصلان (+) از دمكراسی و حقوق بشر، تغيير قانون اساسی مصر و باندهای دمكراتيك اسلامی.

Egypt Hosni Mubarak 2007 constitutional amendments secularism ai amnesty international

"...افزودن بند سومی به اصل پنجم قانون اساسی مصر: این متمم برای تأکید مبانی محبوب فرهنگ مصر، از جمله عدم تبعیض میان شهروندان بر اساس مذهب، جنسیت یا تبار که در اصل ٤٠ قانون اساسی مجددا تصريح شد در نظر گرفته شده است. به این ترتیب ، درخواست ميكنم كه بند سوم‌ای به این اصل افزوده شود تا از هر گونه فعالیت سیاسی، و یا استقرار هر حزب سیاسی، بر اساس مذهب، جنسیت و یا تبار جلوگيری شود. درست نیست که کشوری كه وحدت ملی ويژگی تاریخ‌اش ‌است و ‌از انسجام مردم‌اش خودستايی ميكند، بخواهد بجز منحصرا بر پايهء شهروندی و بجز دوری از تبعیض بر اساس مذهب، جنسیت و یا تبار در توزیع مزایا و پروانه دادن به فعالیت های سیاسی و ملی عمل كند."

از بیانیه رئیس جمهور مصر، حسنی مبارک، در مورد اصلاحات پیشنهاد شده در قانون اساسی كشورش. ٢٦ دسامبر ٢٠٠٦ م. چند ماه بعد، در ٢٦ مارس ٢٠٠٧ م، این اصلاحیه مورد تایید قرار گرفت و به اصل پنجم قانون اساسی مصر افزوده شد. بنابراين از چهار سال پيش تا كنون، تشکیل هر گونه "حزب" بر اساس ‌اسلام عزيز در مصر غيرقانونی و همهء فعالیت های سیاسی مبتنی بر هر مرجع یا اساس مذهبی ممنوع بوده است.

واكنش سازمان عفو بین الملل، ١٨ مارس ٢٠٠٧:

"جدی ترین تخريب حقوق بشر در ٢٦ سال گذشته."

....و پاسخ دولت مصر

(پ ن)

رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید، در نشست مطبوعاتی ٣١ ژانويه ٢٠١١ م:

"من فکر می کنم روشن است که افزایش در نمایندگی دموکراتیک بايد شامل شمار زيادی از بازیگران مهم غیر سکولار باشد كه به مصر شانس زيادی ميدهند كه همان همکار با ثبات و قابل اعتمادی كه بوده بماند."

جيمز كلاپر، مدير كل اطلاعات ملی ايالات متحده، ١٠ فوريه ٢٠١١ م:

"اخوان المسلمين تشكيلاتی سكولار است."

Saturday, February 05, 2011

huffingtonpost guardian Egypt مصر حسنی مبارك

همانگونه كه برخی پيشبينی كرده بودند، ٧٠ بيليون دلار در "حساب های بانكی" رئيس جمهور مصر كشف شد!

گارديين / هافینگتون پست / الجزيره-صدا و سيمای جمهوری اسلامی و...

+
اخبار مرتبط به مصر در صدا و سيمای جمهوری اسلامی. همانگونه كه ميبينيم، تبليغات اينان با تبليغات اربابان غربی‌شان خيلی خيلی تفاوت دارد!

+
همزمان در عراق

Friday, February 04, 2011

parsdailynews jimmy carter Shah of Iran republicans democrats

سايت آمريكايی "پارس ديلی نيوز" با تيتر "بازگشت جیمی کارتر، پدرخواندۀ هرج و مرج جهانی" كلييپ‌ ويدئويی تازه ای را ‌از "مخالفان" حزب دمكرات آمريكا، يعنی هواداران حزب جمهوری خواه و "راست های افراطی" بازتاب داده است. در بخشی از اين كليپ كه "اشتباهات" كارتر را به بينندگان "يادآوری" ميكند، پادشاه ايران را در "١٩٧٩" نشان ميدهند كه پرچم آمريكا را در دست گرفته، آنرا مانند يك آمريكايی در برابر كارتر تكان ميدهد. اين تصوير سپس به تصويری از خمينی كه "پرچم ايران" را در دست دارد تغيير ميكند تا هم آمريكايی ها يكی ديگر از "اشتباهات" كارتر را فراموش نكنند، و هم دو كتاب خوان های "ضد امپرياليست" از ايرانی بودن خمينی دجال (دستِ راست ابراهيم يزدی جنايتكار) شكی به خود راه ندهند.

ما ايرانيان نيز اگر فراموش كرده باشيم كه از رونالد ریگان تا كنون، همهء "پشتيبانيها" و "به نيكی يادكردن" ها از پادشاهی كه بقتل رساندند جز تاييد تهمت ها و توهين ها نبوده است، تحليل هايی كه در چند هفتهء اخير دربارهء رويدادهای تونس و مصر و "خطر" سر كار آمدن نوكران اسلامی‌شان از سوی "رقبا" و دشمنان فرضی حزب دمكرات ارائه شده يادآوری ميكند كه "پشيمانی" آنها از آنچه كه "فقط شخص كارتر"(!!) با ايران و پادشاه كرد، جهت تقويت کردن تبليغات همان "رقبا" صورت ميگيرد، و همان است كه هميشه بوده: "افسوس" خوردن از از دست دادن يك نوكر خوب و پرچم آمريكا بدست!

Wednesday, February 02, 2011

Christiane Amanpour كريستيان آمانپور ("Democracy Now" producer Sharif Abdel Kouddous Egypt

reza aslan egypt رضا اصلان moslem brotherhood islamists tunisia

"تصاویری كه در طول هفته گذشته از مصر پخش شده نشان می دهد که دیکتاتوری ٣٠ سالهء متحد نزدیک امریکا، حسنی مبارک، ممکن است به پایان برسد. جهان منتظر است ببيند كه چه نوع کشوری می تواند از آخرین شورش مردمی ای كه جهان عرب را به لرزه در آورده پديدار شود. ولی در ايالات متحده، بحث ها، طبق معمول وقتی كه خاور ميانه مورد نظر باشد، روی مسئله اسلام تمركز كرده، مخصوصا نقشی كه احتمالا اخوان المسلمين در آينده مصر خواهد داشت. "Rick Santorum" جمهوری خواه، همين حالا معترضین جوانی كه خواستار پایان دادن به رژیم خشن و سرکوبگر مبارک هستند را با تظاهرات مردمی ای که سه دهه پیش دیکتاتور نفرت‌انگيز دیگری و متحد سابق آمریکا، شاه ایران را سرنگون كرد تشبيه ميكند. به گفتهء او، "ما شاه را رها كرديم و بجايش يك رژيم اسلامی تحويل گرفتيم." جمهوری خواه ديگری.... (بله آمريكا شاه را "رها" كرد، به او "پشت" كرد، "اشتباه" كرد، ولی سرنگون نكرد!! اينها، بويژه جمهوری خواهان آمريكا كه صد برابر از دمكرات ها هار تر اند، هميشه "تماشاچی" بوده اند!)

...اما اشتباه نکنید، در هر صورت شکی نیست که بعد از مبارک اخوان المسلمین نقش قابل توجهی را در مصر خواهد داشت. و این چیز خوبی است... نظر سنجی های مركز پژوهشی پييو در آمريكا نشان می دهند كه ٩٥ درصد مردم مصر اعتقاد دارند كه اسلام بايد در سياست مصر نقش داشته باشد، و همزمان اين تصور كه دمكراسی غربی است و نميتواند در كشورهای مسلمان پايه گيرد را رد ميكنند... واقعيت اين است كه بدون شركت گروههای مذهبی، دمكراسی نميتواند در بخشهای بزرگی از خاور ميانه پايه بگيرد...

...در طول چند دههء گذشته، اخوان المسلمین خودش را به نيرويی برای تغييرات دمكراتيك در مصر تبديل كرده.... اخوان المسلمین بجای اينكه بخواهند مصر را به حكومتی مذهبی تبديل كنند، يعنی آنچه كه نظريه‌پردازان غرب (اربابان اخوان المسلمین را ميگويد) پيش‌بينی ميكردند، اصول دمكراسی را كاملا در آغوش گرفته، با برندگان جايزه نوبل هم همكاری ميكند....

...مبا‌رك اعضای بصورت دمكراتيك انتخاب شدهء اخوان المسلمین را در سلولهای مرطوب و سرد و ساديستی زندانی و شكنجه ميكرد و به قتل ميرساند..."

"Washington Post"، ٣٠ ژانويه ٢٠١١ م
بازتاب در رسانه های حقوق بشری و "طرفدار" سكينه
=================

"كسی كه با اسلام آشنا است، با دمكراسی آشنا است."

از تبليغ "Los Angeles Times" برای دار و دستهء الغنوشی در تونس

Tuesday, February 01, 2011

leili kashani ليلی كاشانی greens

صحنه هايی از تظاهرات برای "چنج" در مصر در برابر سازمان ملل. در اين تظاهرات مادام "leili kashani"، كه "ايرانی" بودن خودشان را تا كنون با تلاش برای آزادی زندانيان تعليم گاه گوانتانامو به اثبات رسانده اند، حضور "ايرانی ها" را در اين مضحكه به خبرنگار "New York Daily News" خاطرنشان كردند.

+
"همبستگی ايرانی ها با...."