Wednesday, December 23, 2009

noushabehb amiri نوشابه امیری سعید شروینی حسینعلی منتظری

"آیت الله العظمی حسینعلی منتظری، مرجع عالیقدر شیعیان، دیروز درگذشت تا در همزمانی هفتمین روز مرگش باحادثه عاشورا، به یادمان بیاورد که اوهم حسین بود و هم علی. مظلوم ترین حسین ها و شجاع ترین علی ها. مردی که مرگ و زندگی اش، داستان سوگناک همه آرمان گرایانی ست که خویش به قدرت نمی فروشند وقدرت، به پشیزی نمی خرند. آنان، زنده که باشند، می شوند "امیدبی پناهان" و "خارچشم دشمنان"؛ مرگ شان نیز که برسد حکایت شان، حکایت همان باد که کسی پرسید:مگر می میرد؟برای شناخت این حسین و علی، ضروری نیست دین داشته باشیم؛ آزاده اگر باشیم کافیست."

در سوگ آنکه هم حسین بود و هم علی
مادام نوشابه امیری (+)

-------------
برخلاف "رضا پهلوی"، "ایرانیان آزاده، با شنیدن فوت آیت‌الله منتظری بیش از آن که به «احساسات متضاد» دچار شوند مجدداً‌ به سلامت وجدان مردی تحسین گفتند که به یکی از نمادها‌ی شجاعت اخلاقی در ایران معاصر بدل شد، چشم در چشم خطاهای خویش دوخت و در میدان عمل آنها را به جبران نشست."

مِستِر سعید شروینی (+)

-------------
"ما در فکر و دعای خود به ياد خانواده آيت الله منتظری و همه‌ی آنهايی که به دنبال اِعمال حقوق بشر و آزادی‌هايی هستند که او پيوسته مدافع آنان بود، خواهيم بود."

سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد

+
"شب هفت آیت الله منتظری" (مادام مهرانگيز كار) : "زندگی حقوق بشری مشخصاتی دارد."

Tuesday, December 22, 2009

Iran Reza Shah Pahlavi wwii germany neutrality Ali Amini Azimi Matthias Küntzel nasser mostashar یگانگی نژاد آریایی

به گردانندگان بی بی سی، نوكرانشان در رسانه های فارسی زبان و علی امینی نجفی ی "نئو-"سكولارچی تذكر ميدهيم كه نخست اسناد بی طرفی ايران در جنگ جهانی ميان اسلاف وحشی خودتان و نقش خودتان در پيدايش آلمان نازی را از ميان ببريد، آنگاه به "اتحاد رضا شاه با هيتلر" بپردازيد. در ضمن، اگر "میراث باستانی" خودتان به آدم خواری، جنگ و كشتار، تجارت بردگی و ذبح انسانها در راه خدايان محدود ميشود و مجبوريد خود را به زور به يونانيان (همسايگان ايران) بچسبانيد، فعلا از گذاشتن گزارهء ميراث ايران باستان در گيومه خودداری بفرمائيد.

بی بی سی / "ايران گلوبال" (+) / "ايران ب ب ب"

-------------------------
هفتاد سال پس از پیوند فاشیست آلمان و ایران!
"کنگره ملیتهای ایران فدرال"؛ ناصر مستشار؛ سپتامبر ٢٠٠٩

البته به اين نوشته پيشتر پيوندی داده بودم، ولی از آنجا كه با بسته بندی بی بی سی پيوندی آشكار دارد، و از آنجا كه می خواهم ارزشی كه اينان برای اسناد قايل ميشوند را ياد آوری كنم پيوندی دوباره ميدهم.

+
‌ای‌ميل به "Jewish Telegraphic Agency"؛ دسامبر ٢٠٠٥

Monday, December 21, 2009

trita parsi

هر گردی گردو نیست

"پیکار ما زرتشتیان، تنها برای خودمان نیست، برای آزادی و برابری هر آنکس است که آزارش به دیگری نمی رسد، حتّی اگر نامش محمّد باشد. دین ما برای سختگیری از خودمان است، نه تنگ کردن روزگار برای دیگران. آبرو و سربلندی از این راه می گذرد. چنین بود آئین نیاکانمان."

بابك خندانی
"در زرتشتی بودن تریتا پارسی"

ayatollah shirin ebadi Ayatollah Hossein Ali Montazeri

پيام مادام شيرين عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، بمناسبت مرگ "پدر حقوق بشر"

جنبش راه سبز

"پدر مرا به بخش که در سال‌های سختی که علیه رژیم ستم شاهی‌ مبارزه می‌‌کردی ترا یاری نکردم زیرا ابلهانه می‌‌پنداشتم، حکومتی که مجهزترین ارتش خاور میانه را دارد با فریاد چند روحانی ساقط نخواهد شد - حتما به یاد می‌‌آوری که حتی تا چند ماه مانده به پیروزی انقلاب، تعداد روحانیونی که مخالف شاه بودند، تا چه حد اندک بود- شاید هم از ترس چنین می‌‌اندیشیدم و می‌‌خواستم بی‌ تفاوتی خود را توجیه کنم.

پدر مرا به بخش، زمانی‌ که پس از تحمل سال‌ها زندان و شکنجه [در رژیم ستم شاهی‌]، آزاد شدی برای تبریک به دست بوست نیامدم زیرا که جاهل بودم. نمی‌‌دانستم در زندان تو تنها پناهگاه زندانیان بودی. نمی‌‌دانستم چه نقش مهمی‌ در نزدیک ساختن گروه‌های مسلمان مبارز و چپ انقلابی‌ داشتی.

پدر مرا ببخش، زمانی‌ که همراه آیت الله خمینی به تهران آمدی و مهم‌ترین مشاور سیاسی رهبر انقلاب بودی، درایت و تیزهوشی ترا نادیده گرفتم و معنای سخنانت را نمی‌‌فهمیدم....

تو پدر "حقوق بشر" در ایران هستی‌ و میلیون‌ها چون من فرزند و مرید داری... پدر ما را به بخش که تو بزرگواری. پدر کوتاهی فرزندانت را تاریخ جبران خواهد کرد. تاریخ در مورد ستمی که بر تو رفت و آزاده گی تو کتاب‌ها خواهد نوشت. تو در یادها زنده هستی‌ تا عدالت و انسانیت زنده است...

...شاگردت
شیرین عبادی"

+
"به نداها، به سهراب برسان سلام ما را"

Sunday, December 20, 2009

Grand Ayatollah Hossein Ali Montazeri منتظري

به درك واصل شدن آيت الله‏ ‏العظمی ‏شيخ حسينعلى منتظرى را به ايرانيان شادباش، و به حاجيه عبادی، ابراهيم يزدی و ديگر اعضای باند حقوق بشری استيت دپارتمنت تسليت ميگويم. انشاالله آخرين غم تان نباشد.


+

Friday, December 18, 2009

عنایت فانی bbc kazem alamdari keyhan gozaar.org gozaar

"به گزارش خبرنگار آینده (جمهوری اسلامی)، مصاحبه اخیر شبكه فارسی زبان BBC با رضا پهلوی فرزند شاه مخلوع واقعیت های تازه ای از درك پایین سیاسی و ناتوانی وی در پیش بینی های متداول از حوادث جهان امروز را به نمایش گذاشت، به حدی كه وی در تعریف ماهیت نظام های سیاسی قدرت تشخیص مناسبی نداشت."

"كيهان" (جمهوری اسلامی):
نوه رضا قلدر: پدرم ديكتاتور نبود، فقط آزادي سياسي نمي داد!

"تجربه‌ تاریخی نشان داده، که دیکتاتورها با اصرار ورزیدن بر تصور باطل خود، تنها زمانی واقعیت را می‌پذیرند که راه نجاتی برایشان باقی نمانده است. بنابراین، راهی جز سقوط برای خود باقی نمی‌گذارند. محمد رضا شاه پهلوی نمونه‌ بارز آن است. نیکلای چایشسکو، رئیس جمهور دیکتاتور و مادام العمر رومانی حتی تا لحظه‌ی اعدام، باور نداشت که مردم علیه او به پا خاسته‌اند. او سقوط خود را نتیجه‌ توطئه‌ خارجی‌های می‌دانست....اینها درس‌های تلخ تاریخ‌اند که شاید بازگویی آن برای دیکتاتورها و حکومت‌های زورمداری که تصور می‌کنند تاریخ با آنها به گونه‌ای دیگر رفتار خواهد کرد، لازم است. زمانی که حکومتی در برابر اراده‌ مردم و منافع ملی قرار بگیرند..."

"پس از ۱۶ آذر" ؛ مِستِر کاظم علمداری
تارنمای حقوق بشری "گذار" (وابسته به بنياد "فريدوم هاوس")

Thursday, December 17, 2009

Shahzadeh Reza Pahlavi bbc عنایت فانی شاهزاده رضا پهلوی

مجری تلويزيون بی بی سی ("عنایت فانی"): خیلی جالب است آقای پهلوی که شما در بین همه کشورهای توتالیتری که نام بردید از کشورهای مختلف از آمریکای لاتین تا منطقه، نامی از ایران نبردید.
شاهزاده: خوب برای اینکه گفتم ذات این نظام امروز ....
مجری: نه، من منظورم نظام پادشاهی بود قبل از انقلاب ایران
شاهزاده: خوب نه به آن توتالیتر که نمی شود گفت....
مجری: پس چی میشه گفت؟

از كثيف ترين جنايتكاران توليدكننده پروپاگاند در جهان چه توقعی ميتوان داشت؟ مگر شركای اين جنايتكاران در اين سوی آتلانتيك، برخورد بهتری با فرزند "شاه سابق" داشتند؟ پس طبيعتا آمادگی ناپروای شاهزاده برای گفتگو با چنين جنايتكارانی و اعتبار دادن به آنها بمراتب از هر چه كه دشمنان بگويند ناخوشايند تر است.

Friday, December 11, 2009

21 Azar Azarbaijan Iran allied occupation soviet

montazeri Defenders of Human Rights Center shirin ebadi ebrahim yazdi



"کانون مدافعان حقوق بشر ايران (شيرين عبادي و شركا) در روز پنج شنبه ۱۹ آذر ماه‏ ‏۱۳۸۸ [اسلامي] مطابق با روز جهانی حقوق بشر با حضور در بيت آيت الله‏ ‏العظمی منتظری و طی ديدار و گفتگو، ضمن اعلام معظم له به‏ ‏عنوان برنده "تلاشگر حقوق بشر" در سال ۱۳۸۸ اين تنديس را به‏ ‏آيت الله منتظری تقديم کردند. در اين ديدار آقايان : دکتر ابراهيم‏ ‏يزدی ، دکتر حبيب الله پيمان ، دکتر عبدالفتاح سلطانی ، دکتر‏ ‏محمدعلی دادخواه ، تقی رحمانی ، عبدالرضا تاجيک ، عطاءالله‏ ‏شيرازی ، حسين نوری زاده ، امير دليرسانی و خانم نرگس محمدی‏ ‏از اعضاء کانون مدافعان حقوق بشر ايران حضور داشتند."

+
تشکر ‏دفتر آيت‌الله منتظری از محسن مخملباف به خاطر تقديم جايزه "آزادی آفرينش" به آيت‏‌الله منتظری‏

Ebadi rewards a defender of the sharia

Wednesday, December 09, 2009

akbar ganji stockholm conference sweden green greens نیکروز اولاداعظمی

"مرگ بر شاه"، عربدهء حقوق بشری ها در برابر "مرگ بر جمهوری اسلامی"

حاج اکبر گنجی و شركا در استکهلم؛ ۱۳ آذر (يوتوب)

+
مقالهء يكی از تحكيم وحشتی های صادراتی (اينجا يا اينجا)

Saturday, December 05, 2009

Pahlavi Foundation - RadioFarda - radio farda - Alavi Foundation مجید محمدی

"بنياد پهلوی در کنار خدمت به مقاصد رژيم استبدادی پهلوی چند صد دلاری نيز به دانشجويان ايرانی در امريکا در صورت شرايط اضطراری کمک می کرد..."

راديو فردا (استيت دپارتمنت)

Friday, December 04, 2009

Shahzadeh Reza Pahlavi 21 Azar

"۲۱ آذر، روز مقدس رهایی آذربایجان از چنگال بیگانگان، یکی از زرین ترین روزها در تاریخ نوین ایران است، روزی که در آن میهن پرستی، دلیری، هشیاری سیاسی سرامدان وقت و همبستگی ملی و تمدنی میان همۀ تیره های قوم ایرانی، به شریف ترین وجهی نمود یافت. ایران ما در آن روزها، طی دو سدۀ پیاپی، بر اثر زور و نیرنگ بیگانه، و ناشایستگی بی مرز زمام داران خرافه پرستی که با سنت و تمدن ایرانزمین بیگانه تر از هر بیگانه ای بودند، کوچک تر شده بود، در ۲۱ آذر اما، بر این روند تباهی و تراشیده شدن پیوسته، نقطۀ پایانی نهاده شد...

۲۱ آذر اما نه بی پیشینه است و نه بی پَسینه: سنت شکوهمند پایداری ایرانی از همان فردای قادسیه و به زیر کشیده شدن درفش کاویانی که کاوۀ آهنگر برای نخستین بار بر ضد ضحاک و به پشتیبانی از فریدون برافراشته بود، آغاز شد. رستم فرخزاد، سردار بزرگ ارتش ایرانشهر، اگر چه شکست خورد و در کارزار با اهل بیابان، خون پاک خود را نثار میهن اش کرد، اما در برابر آن تازشگران و ضحاکان نو آئین آنچنان دلاورانه جنگید که روح تمدن ایرانزمین برای همیشه سربلند و شکست ناپذیر بر جای ماند. آری، ایران در قادسیه در هم شکست، اما نه به خاک افتاد و نه هرگز زمین گیر شد. خیلی زود، پایداری آن ابرمردان در آن شوم ترین روز تاریخ ایران به یک اسطوره فراروئید و خون ایستادگی و نه گفتن به دشمن نوین، در رگ های فرزندان ایرانشهر به چرخش درآمد..."

شاهزاده رضا پهلوی

================
هنگامی كه همهء دشمنان شناخته شده و جنايتكاران و فرصت طلبان ايرانی نما در حال كوبيدن بر طبل روز مندرآوردی "دانشجو" ميباشند، ‌اين پيام بسيار بهنگام يادآوری ميكند كه رهايی و بازپسگيری ايران با به كنار گذاشتن "موقت" آرمانها و با قماربازی سياسی بدست نمی آيد. (برخی ‌اين آگاهی را از تجربه بدست آورده اند.)

گرچه در پيوند عنوان "شاهزاده" را بكار ميبرم، اين بيانيهء بی همانند از ديد من از آغاز تا پايان بيانيه ای از يك شاهنشاه است. و چه گراميداشتی شايسته تر برای فرارسيدن سالروز جاودانگی والاگهر شهريار شفيق؟

Jalal Matini on Seyyed Hossein Nasr - Sayeh Saidi Sirjani

سید حسین نصر را بشناسيد

نوشته ای از استاد جلال متینی در نشريه ايران شناسی

وبلاگ سایه سعیدی سیرجانی