Friday, October 30, 2009

Najibullah Lafraie-A way out of the Afghan quagmire-the guardian-taliban

پيشنهاد گاردين برای ادامه اشغال آريانا:
استفاده از يک "نيروی بين المللی مسلمان" تحت نظارت سازمان ملل!

به گفتهء نجيب الله لفراعی (وزير امور خارجه افغانستان از ١٩٩٢ تا ١٩٩٦)، "اين اقدام راه را برای مذاکره با طالبان باز می کند زيرا آنها اعلام کرده اند تا زمانيکه نيروهای آمريکايی و ناتو از افغانستان خارج نشوند، حاضر به گفت و گو نيستند. به نظر می رسد طالبان آماده باشند با نيروهای بين المللی مسلمان وارد مذاکره شوند...تصميم گيران غربی بايد ايده ايجاد يک نيروی بين المللی مسلمان را جدی بگيرند زيرا اين ايده می تواند تنها راه نجات آنها از باتلاق افغانستان باشد."

گارديين منفور و گردانندگان جنايتكارش فقط "گور پدر مردم افغانستان" را فراموش كردند كه اينجا اضافه ميشود.

گارديين / ايرنا

+
ترياك افغانستان و ترور در جنوب آسيا

Wednesday, October 28, 2009

destruction of Iran's cultural and historical heritage

بيل‌های مکانيکی‌ به جان تپه ساسانی آسيه‌آباد اهواز افتادند

خبرگزاری ميراث فرهنگی

"در اقدامی تازه، يک شرکت احداث مسکن از اوايل هفته جاری شروع به تسطيح عرصه باستانی تپه آسيه‌آباد کرده است. اين محوطه که به دوره ساسانی تعلق دارد، پيش از اين نيز بارها مورد هجوم ساخت و سازها قرار گرفته بود و به نظر مي‌رسد اين‌بار قرار است که يک مجتمع مسکوني روی آن ساخته شود. پيش از اين درباره تاريخی بودن اين محوطه باستانی به سازمان ميراث فرهنگی اطلاع داده شده بود."

+
نقش برجسته پارتی – ایلیمایی در معرض دستبرد متجاوزین

WINBroadcasting-washington international network-تلويزيون واشينگتن

"در رژيم گذشته (دولت ايران پيش از اشغال) موسيقی آذری بكلی ممنوع بود... نگيم بكلی، ٩٩ درصد."

از گزارشهای "واشينگتن TV"؛ ٢٨ اكتبر ٢٠٠٩


Monday, October 26, 2009

Birthday-Mohammad Reza Shah Pahlavi-Aryamehr-چهارم آبان ماه

پیام شاهزاده شاهپور غلامرضا پهلوی برای بزرگداشت
نودمین زادروز محمد رضا شاه پهلوی، آریامهر


هم میهنان عزیزم،

تلاش خستگی ناپذیر شما میهن پرستان را برای بیان حقایق تاریخی ایران پادشاهی ارج میگذارم.

با تاسف بسیار در این گردهمایی که برای بزرگداشت نودمین زادروز اعلیحضرت محمد رضا شاه پهلوی آریامهر صورت گرفته حضور ندارم اما در این مراسم بجاست بیادآوریم که ازلحظه ای که پدرم اعلیحضرت رضا شاه کبیراراده به ترک مقام پادشاهی فرمودند و برادرم بر خلاف تمایل دولتهای روس و انگلیس و با وجود دسیسه های این دولتها، برای پایان دادن به دودمان ایرانی پهلوی، در برابر مجلس شورای ملی سوگند پادشاهی یاد کردند، تا لحظه ای که با پیروزی دسیسه های دولتهای خارجی، دور از خاک پاک ایران، چشم از جهان فانی فروبستند، با وجود مشکلات بسیار زیاد، هرگز از وظیفه مقدسشان که سربلندی و آبادانی ایرانزمین عزیزمان بودغافل نماندند.

برادرم بروی پایه های استواری که پدرم بنا نموده بودند،با فداکاری و همکاری میهن پرستان، ایران را به یکی از پیشرفته ترین دورانهای تاریخ پرافتخارش سوق دادند.

برخلاف آنچه دشمنان و بدخواهان ایران بیان میکردند، این پیشرفتها و افتخارات، خودبخود و بخاطر گذشت زمان نبود. سازندگی و سربلندی ایران بدون یک رهبری صحیح و بدون داشتن قدرتی قابل احترام، انجام پذیر نبوده و نیست.

سی سال حکومت دروغ و جنون جمهوری اسلامی برای همیشه این را به اثبات رسانید.

اما این سی سال، پایه های بنا شده برای سربلندی ایران را از بین نبرده و صدها سال دیگر نیز این حکومت های دست نشانده، نخواهد توانست افتخار ایرانی بودن را از ایرانیان باز پس گیرند.

در دوران پهلوی زنان ایرانی دگربار آموختند و دیگر هرگز از یاد نخواهند برد که در فرهنگ ایرانی زنان همیشه همطراز مردان بوده و خواهد بود. سی سال مبارزه دختران ایرانزمین در صف اول با رژیم قهقرایی جمهوری اسلامی، بهترین دلیل این پیروزی ابدیست.

در دوران پهلوی ایرانیان دوباره آموختند که میتوانند ستاره فرهنگ ایرانی را همیشه روشن و درخشان نگاه دارند و میتوانند با تلاش و پیروزی، همیشه آزاد و سربلند و با افتخار زندگی کنند. شکست مفتضحانه رژیم اسلامی در کمرنگ نمودن فرهنگ ایرانی، بهترین دلیل این پیروزی ابدیست.

در دوران پهلوی جوانان ایرانی دوباره آموختند که میتواند سرنوشت میهن خود را بدست گیرند و ایران را به بزرگترین مقامها و پیروزیها نزدیک کنند. مبارزه هر روزه با رژیم جمهوری اسلامی و قیام و انقلاب میلیونها جوان ایرانی پیشاپیش مادران و پدرانشان به جهانیان نشان داد که هیچ حکومتی نمیتواند به هیچ بهانه ای جوانان ایرانی را از بدست گرفتن سرنوشت کشورشان باز دارد. این بزرگترین دلیل این پیروزی ابدیست.

در مراسم بزرگداشت نودمین زادروز اعلیحضرت محمد رضا شاه پهلوی آریامهر، دربرابر خاطره این ابرمرد تاریخ ایران، در برابر همه خدمات ارزشمند این پادشاه بزرگ برای ایرانزمین، سر تعظیم فرو میاورم.

اعلیحضرتا، همیشه دلسوزیهایتان را برای ایرانی، آرزوهای بزرگتان را برای ایرانزمین بیاد خواهیم داشت و نسل به نسل، سینه به سینه نگهدارشان خواهیم بود. پادشاها اطمینان دارم با خدمات ارزنده و پایداری که به ایران فرمودید، از پس این سیاهی، مهرو روشنایی دوباره به میهن آریایی ما بازخواهد تابید. در این سالگرد، با نسل جوان ایران سوگند یاد میکنیم، به یاری پروردگار، ایران را آزاد و به سربلندیی که آرزویش را داشتید، خواهیم رسانید.

یادتان همیشه زنده و روحتان همیشه شاد

غلامرضا پهلوی

منبع: سايت ديدگاه
فرتور آريامهرشاه از وبلاگ مانی بهروز ِ گرامی

islamic green movement defined-Iran-islamic republic-protests-ahmadinejad

"حرکت ما جنبش است زیرا ما نمی خواهیم کل ساختار نظام جمهوری اسلامی را برچینیم بلکه می خواهیم به قانون اساسی باز گردیم و بعضی از اختیارات را از افراد خلع کنیم. ما می خواهیم به آرمانهای اصیل انقلاب بازگردیم، که در طی سالهای اخیر و الخصوص پس از انتخابات زیر پا گذاشته شده است."

"چرا حرکت ما جنبش سبز است، نه انقلاب سبز؟"
"موج آزادی"
=================
"شب گذشته پلیس امنیت اخلاقی با یورش به مراسم دعای کمیل که برای آزادی یکی از فعالین سیاسی برگزار شده بود، ده‌ها تن را بازداشت کرد. تاکنون بازداشت سی نفر به طور قطعی تایید شده است. جرم این سی نفر که شب گذشته را در بازداشتگاه به صبح رسانیدند، چیزی نبود جز شرکت در مراسم دعای کمیل. این اتفاق، نشانگر بروز یکی از جدی‌ترین تناقضات در سیستم حاکمیت جمهوری اسلامی در سی‌سال اخیر و زنگ خطری جدی برای دلسوزان انقلاب و مردم محسوب می‌شود. حکومتی که از همان روزهای آغازین عمرش، دین و مناسک دینی را دست‌مایه مشروعیت بخشی به خود قرار داده بود، اینک تا حدی دچار بحران مشروعیت شده است که حتی مناسک دینی جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی که برای آزادی عزیزانشان بی هیچ سر و صدایی دعا می‌‌خوانند را هم بر نمی‌تابد و به فضاحت‌بارترین وجه ممکن به محل برگزاری مراسم دعا هجوم می برد و حاضران را به صورت فله‌ای بازداشت می‌کند...انحرافی جدی و عمیق از جریان پاک انقلابی مردمی و اسلامی در حال شکل‌گیری است و این امر زنگ خطری جدی است برای همه کسانی که هنوز به پاسداشت آرمان‌های انقلاب و بنیانگذار آن می‌اندیشند."

"تناقضات جدی در ساختار حاکمیت جمهوری اسلامی و انحراف از مسیر انقلاب: رژیم شاه هم از برگزاری مراسم مذهبی می‌ترسید"
"موج آزادی"

+

Saturday, October 10, 2009

Farhad Moshiri Cowboy and Indian artdaily.org arts

خانه حراج سادبی در لندن برای نخستين بار آثار عربی-ايرانی را در حراج هنرهای معاصر اش عرضه ميكند

"پيشتاز آثار عربی-ايرانی، "گاوچران و سرخپوست" از فرهاد مشيری (م ١٩٦٣ ميلادی) است. [مِستِر] مشيری درست در خط مقدم هنرهای معاصر ايرانی قرار دارد... شيرين و نقل و نباتی به تصوير كشيدن دو شكل گاوچران و سرخپوست، دو مقام اسمی در فرهنگ آمريكای شمالی، ظاهراً استعاره ای است برای همگن سازی فرهنگ جمعی، و اشاره ای به پُرخوری های اسراف آميز و بخوبی اثبات شده در دوران آخرين شاه ايران. بنابراين بتنهايی از طريق ابزارهای بكار گرفته شده، اثر مشيری موضوعات ا‌جتماعی-فرهنگی لایه لایه ای را دلالت و بازجويی ميكند، عمدتاً تاثير پراش (اشاعه) فرهنگ غربی در سراسر ديگر مناطق جهان، بويژه در خاورميانه. پيشبينی ميشود اين اثر بقيمت ١٥٠ تا ٢٠٠ هزار پوند بفروش برسد."

روح منی خمينی / الله / گاوچران و سرخپوست

+
تبليغ همين نشريه برای پروپاگاندهای كثيف و ضد ايرانی مادام شيرين نشاط و ‌اربابان (اينجا و اينجا)

john pilger The lying game Iran Shah Pahlavi

"گناه ايران (كه همان جمهوری آمريكائی-انگليسی باشد) استقلال است. با به بيرون انداختن ستمگر محبوب آمريكا، شاه رضا پهلوی(!)، ايران تنها كشور اسلامی پر منابع در منطقه است كه از ‌ا‌ختيار آمريكا خارج ميباشد."

جان پيلجر؛ از حقوق بشری های انگليسی؛ ٣٠ سپتامبر ٢٠٠٩

+

Wednesday, October 07, 2009

propaganda-psyops-YouTube-Iran-clips-greens

يوتوب!

ميخواهم مطلبی را در پيوند با كليپ تظاهرات نيويورك با هم ميهنان در ميان بگذارم كه اميدوارم هم ميهنان كمی در باره اش فكر كنند. بويژه آنهايی كه برای پيدا كردن كليپ های "ايرانی" به تارنمای يوتوب سر ميزنند.

بدون شك بسياری از كسانی كه در تظاهرات ٢٣ سپتامبر شركت كرده بودند، برای ديدن فيلمی از آن در اينترنت و يا فرستادن سندی تصويری برای دوستان و آشنايان، به تارنمای "يوتوب" سر زده بودند. هر چه باشد تارنمای "يوتوب" نخستين مقصد برای ديدن اينگونه ويدئوها است. ولی اين دوستان بزودی متوجه شدند كه بجز كليپ های گله‌های سبزپوش استيت دپارتمنت، كليپ هايی كه همه نيز گزارهء "بر ضد احمدی نژاد" را در تيترشان در بر داشتند، سندی از حضور ايرانيان در آن همايش به آسانی به دست نمی آيد، و يا اصلا ديده نميشود! كليپ تظاهرات نيويورك روز ٢٥ سپتامبر به "يوتوب" "آپلود" شد. در صورتی كه كليپی كه "آپلود" ميشود را ميتوان معمولا پس از حد اكثر چند ساعت با جستجوگر "يوتوپ" پيدا كرد، به مدت ٦٠ ساعت (!!) هيچ نشانی از اين كليپ در نتايج جستجوگر سايت ديده نميشد، و كسانی كه آدرس اينترنتی كليپ را نميدانستند از وجود آن بی خبر بودند. دو هفته پس از تظاهرات ٢٣ سپتامبر، تغييری در نتايج جستجوگر "يوتوب" به وجود نيامده است.

خوانندگان وبلاگ همچنين بياد دارند كه سال پيش برای جلب توجه به وبلاگ سرباز كوچك، كليپی را هم از ملكه پيشين ايران، ثریا اسفندیاری بختياری، به يوتوب آپلود كرده بودم، كليپی كه بدليل لينك تارنمای "ايرانيان انگلستان"، بيش از ٣٠ هزار بار ديده شد. البته طولی نكشيد كه سايت منفور "ايرانيان دات كام" در آمريكا (متعلق به نوكران استيت دپارتمنت و لابی-ايست های آمريكائی-انيرانی) به نسخهء دزديده شده آن، زير نام جانوری با نام "راميز١١٠"، لينك داد و از احتمال توجه چند هزار بيننده جديد به اين وبلاگ جلوگيری كرد.

چند روز پيش در خانه يكی از دوستان تلاش كردم اين كليپ را برای اين دوستان در "يوتوپ" پيدا كنم. ولی هيچ نشانی از اين كليپ هم، كه در اصل تبليغی است برای اين وبلاگ، در جستجوگر يوتوب ديده نشد و نميشود.

+
جنگهای روانی: اينجا و اينجا