Sunday, March 29, 2009

Tondar.org


از اينگونه جانوران بسيارند.

+

Thursday, March 26, 2009

Zarathushtra-Zarathustra-Zartosht-Zoroaster-birthday

زایش ِ زرتشت ِ بزرگ، خجسته باد

احمد پناهنده

"آنانیکه خاک ایران را، همین ایران را بر فراز و فرای همه ی ارزشها و مرام ها می نشانند باید در این روزگار ِ تاریک ایرانزمین، که از هر گوشه و کنارش بوی آزار دهنده ی بیگانه پرستی و از خود بیگانگی، بلند شده است و چپ و راست نمی شناسد، نام زرتشت را بلند بالا و با صدای خوش و قرا، ترانه بخوانیم و یادش را بر تارک ِ اندیشه و خردمان حک کنیم و روز زایشش را بی همتا و توانا در همه جای ِ ایران و جهان جشن بگیریم..."

Shahnameh-Ferdowsi-Masjed Soleyman

همایش شاهنامه خوانی بختیاری در روستای سی مِیلی مسجد سلیمان

وبلاگ میلاد دهقان

Tuesday, March 24, 2009

Dennis Ross-Keyhan of london

پروپاگاند بسيار كثيفی را كه اينجا ميبينيد، نمونه ای كوچك از محصولات جيره خواران دانینگ استریت در كيهان لندن است كه در صفحهء نخست آن نشريه به تاريخ ١٥ اسفندماه "١٣٨٧" چاپ شده است.

جهت آگاهی دوستان از رقابت ميان جمهوری دست نشانده و هواداران "دمكراسی" در برونمرز در خوش خدمتی برای اربابان.

+
دنيس راس

Saturday, March 21, 2009

nahid tavassoli-women-femenism

"چرا باید از خواندن و درک آیات قرآن که شریعت ما براساس آن بوجود آمده و قوانین حقوقی زندگی زنان و مردان ما چه درعرصۀ خصوصی و چه درعرصۀ عمومی براساس فقهی سنتی و مربوط به زمانی‌هایی خاص و با خوانش گروهی مردان عالِم و دانشمند دین در زمان خودشان ابراز شده و شکل‌گرفته هراس داشته باشیم. این قوانین فقهی به ‌هیچ عنوان مربوط به سی‌سال اخیر و حکومت جمهوری‌اسلامی نیست. این قوانین با همین شرایط و با ضرس قاطع می‌گویم با شرایطی سخت‌تر از این، در دولت‌های پیش از انقلاب هم وجود داشته و لازم‌الاجرا بوده‌است. نکته جالب این‌که، ما اگر در دوران حکومت‌های پیشین می‌خواستیم این پیشنهادها را به شاه یا یه دولت او بدهیم، آنان هرگز این اجازه را به ما نمی‌دادند. زیرا برای بقای سلطنت و حکومت‌ها‌شان حاضر نبودند وارد حریم قرآن، شریعت، فقه و این‌گونه مسایل شوند."

دکتررر ناهید توسلی
"صیغه: سنتی غیرانسانی، محصول حاکمیت مردسالار و نه جمهوری اشغالگر اسلامي، قربانش بروم"

در تارنماهايی با نامهايی چون: "کميته گزارشگران حقوق بشر" / "مدرسه فمینیستی" / "کانون فرهنگی ره آورد" / "مليون"

+

Thursday, March 19, 2009

Nowrooz - Hangama - Vaheed kaacemy

Sunday, March 15, 2009

afghanistan-Pahlavi-Aryana-Iranian Society and Culture-avapress

"از دستاوردهای گرانقدر انقلاب اسلامی ایران در حوزة فکر و اندیشه، از بین بردن خودباختگی و ایجاد خودباوری فرهنگی است... یکی از دردها و رنج‌های اساسی اجتماعی، طی سال‌های طولانی در رژیم پهلوی درد خودباختگی فرهنگی بود. فضایی به وجود آورده بودند که مردم می‌پنداشتند خود از نظر فرهنگی حقیر و بی‌محتوا هستند و برعکس، غرب دارای فرهنگ شایسته و مترقی و برتر است و مردم ضرورتاً‌ باید پیرو آن فرهنگ باشند..."

"انقلاب اسلامی ایران و نجات از خود باختگی و ایجاد خودباوری فرهنگی"
خبرگزاری "صدای افغان (آوا)" در کابل

islamic occupation of iran

"شايد يکي از پيامهاي تخريب چهارده کنگره کاخ کسري در زمان تولد پيامبر (ص)، پايان حکومت شاهنشاهي بعد از چهارده قرن در ايران باشد."

حجت الاسلام موسوی، "امام جمعه" درچه
خبرگزاری رسا، اصفهان

+

Friday, March 13, 2009

ashkan razavi-jebhe melli-Ali Mirfetros-Hassan Etemadi

"این در حسرتان تاج و تخت دیروز در سودای فردای چاکر منشی و خاک پای فدوی، حتا پا را فراتر نهاده و با به میدان فرستادن ملکه اعتضادی دوران (پری صفاری) فحاش معروفه از قدرت بی پرده درشت گویی و دریده گفتن او بهره گرفتند تا که شاید روح ملکه اعتضادی از وجود چنین جانشین خلفی آرام گیرد."

--- "عمله جات استبداد"؛ اشكان رضوی (جبههء استيت دپارتمنت/سكولاريست نو)

مِستِر رضوی همچنين ضمن اعتراف به "علمی" نبودن ترهاتی كه دو هفته پيش در تارنمای "جبهه ملی" ارائه داده بودند، نبود كوچترين نشانی در آن مقاله از آنچه كه بتوان "تجزيه و تحليل" ناميد را اينگونه توجيه ميكنند: "آخر هر نوشته ای که ت تاریخ را با خودش یدک بکشد که نمی تواند پژوهش تاریخی قلمداد شده و سزوار پاسخ علمی باشد"!! (البته پس از دقايقی مرور خواننده در می يابد كه مقاله ی تازه نيز، كه در پاسخ به واكنش چند ايرانی بيدار و زنده نوشته شده، بر اساس همان اصل جمله بندی شده است.) و برای اثبات نه تنها اين امر كه شعور خود اضافه ميكنند: "این سخن مانند آن است که کسی بخواهد محاسبات قرار دادی ریاضی را زیر سئوال برده و بخواهد فرمول جدید و غیرعلمی ارائه دهد و در برابر منتقدان نیز بگوید شما بیایید تحلیل عملی در رد فرضیه نادرست من ارائه دهید!" اين مهملات درست پس از اعتراف به اينكه در "غير علمی" نشان دادن پژوهشهای آن نويسنده تلاشی نكرده، چون، به گفتهء خودش، "سزوار" غير علمی نشان دادن نبوده!! (فقط "سزوار" غير علمی جلوه دادن بوده!)

در پاسخ به لفاظی ايشان كه "چه می خواهید از جان نیروهای ملی؟" هم (هه! هه! هه!) فقط می توانم بگويم كه به راستی شايد اينان، به گفتهء يكی از دوستان، به دلیل حماقت ذاتی است كه همه را مانند خود احمق می‌پندارند!

+
در بارهء "آسیب رسانی به حافظهء تاریخی"! (سخنی در اخلاق نقد نویسی)
حسن اعتمادی
بخش يك - بخش دوم - ...

Sunday, March 08, 2009

Obama US should reach out to Taliban moderates

و استيت دپارتمنت طالبان "میانه‌رو" را آفريد!

باراک اوباما : آمریکا آمادۀ مذاکره با طالبان است
آمادگى اوباما در تماس با طالبان "معتدل"
اوباما گفت‌وگو با جریان‌های میانه‌رو طالبان را منتفی نمی‌داند
Obama US should reach out to Taliban moderates

آنانی كه می توانند مشتی آخوند كثيف، جنايتكار و ضد ايرانی را به "دولتمردان پراگماتيك ايران" تبديل كنند، و يا از امثال شيرين عبادی، عبدالكريم لاهيجی و جلادی مانند ابراهيم يزدی "فعال حقوق بشر" بتراشند، طبيعتا در طالبان نيز "ميانه روی" كشف خواهند كرد. اتفاقا، و جالب اينكه در اين ميان، و در درازای اين ٣٠ سال، تنها كسی كه در اين بازنويسی كثيف تاريخ همواره "ديكتاتور" و ضد آزادی و ضد حقوق بشر و انسان ستيز و خونخوارترين شكنجه گر باقی مانده، همان پادشاه فقيد خودمان است، كه ايران سرافرازی كه او برايش تلاش ميكرد را هم همواره با عنوان "رژيم شاه" مسخره ميكنند.

+

Friday, March 06, 2009

Nadereh Afshari-intellectuals-freedom

پرسش و پاسخی به بهانه ی سی امین سالگرد افتضاح تاریخی سال ٥٧

نادره افشاری (همراه با فايل صوتی)

islamic republic-Iranian Heritage-Safavids

در چنين روزی...

چهارشنبه ١٦ اسفندماه ١٣٥٧ برابر با ٦ مارس ١٩٧٩

كاشان- يك بنای زيبای تاريخی مربوط به دوره پادشاهان صفوی معروف به كاخ طهماسب واقع در ابتدای جاده كاشان-اران با بلدوزر و بيل و كلنگ ويران شد. شاه عباس اول در اين كاخ ٣ طبقه تاجگذاری كرده بود.


شورش ٥٧ در آيينه مطبوعات؛ شهرام جاويدپور