Wednesday, February 28, 2007

Islamic Republic-lobby-lobbies

"تریتا پارسی" و "شورای ملی ایرانیان آمریکائی"
گزارش تحقیقی درباره شبکه لابی [جمهوری اسلامي] در آمریکا

البته از ديدگاه خود من، جمهوری اسلامی در كشوری كه تينك تنك هايش، استادان دانشگاه هايش، روشنفكرانش و پژوهشگرانش، مطبوعاتش، رسانه هايش و خبرنگارانش، همه و همه ی "چپی" هايش، "سوسياليستهايش"، "آناركيستهايش" و نوام چامسكی هايش، و فراموش نكنيم، سازمان های "حقوق" بشری اش، ٢٨ سال تمام بهتر از هر لابی پشتيبان آن بوده اند، نيازی به داشتن لابی ندارد.

Home-house-Reza Shah Pahlavi

تهديد حريم "خانه ی رضا خان"

"خانه رضاخان" ، بنايي است ساده ، ساخته شده با مصالح خشت و گل كه بخشي از مهمترين حوادث تاريخ معاصر ايران را در دل خود جاي داده است. قدمت اين خانه تاريخي به دوران پهلوي اول مي رسد و بنابر گفته ها و مستندات رضا شاه بزرگ تا دوران نوجواني دراين خانه زندگي مي كرده است.

+

Tuesday, February 27, 2007

Islamic Windows XP

!"سيستم كامپيوتری "ويندوز اكس پي اسلامي

اين سيستم عامل در مركز جهاني اطلاع رساني "اهل بيت" تهيه شده است و طراحي آن به گونه اي است كه درهمه مراحل نصب واجراي ويندوز, كاربران با تصاويراسلامي روبه رو مي شوند و در هرمرحله از نصب واجرا برخي از حكمتهاي "حضرت علي ع" براي كاربران به نمايش در مي آيد. ارائه متن و صوت كامل قرآن كريم از ديگر قابليت هاي اين ويندوز است.

پس از نصب لوح دوم اين سيستم عامل, قابليت هايي چون دسته بندي بيش از ٢٠٠ سايت اسلامي به صورت موضوعي دربخش علاقه‌مندي ها, مجموعه اي از دعاها و زيارتهاي مشهور و تصاوير اسلامي به‌ويندوز اضافه مي شود .

بهره مندي از فرهنگ لغت فارسي به انگليسي و برعكس و فارسي سازي سيستم عامل ويندوز از ديگر قابليت هاي اين ويندوز اسلامي است.

First Islamic Operating System designed!!!

Taliya News – Isfahan-based "Aal-ul-Bait" International Assembly has for the first time manufactured and presented to markets an Islamic version of Windows XP with various options!

Didehgan Dam

سد هخامنشي ديده‌ گان در شمال پاسارگاد تخريب شد

سد هخامنشي ديده‌گان واقع در شمال پاسارگاد كه دو هزار و ٥٠٠ سال پيش به منظور جلوگيري از سيلاب‌هاي منطقه احداث شده بود، در نتيجه فعاليت هاي خاكبرداري تخريب شد. اين سد هخامنشي، يك سد خاكي با هسته رسي و پوسته سنگي است كه به اعتقاد كارشناسان نمونه آن تا كنون ديده نشده است.

Bulldozers Destroy Achaemenid Dam of Didehgan

Didehgan Dam which was constructed some 2500 years ago during the Achaemenid dynastic era (550-330 BC) to the north of Pasargadae has been demolished.

Friday, February 23, 2007

Education

!"گرامیداشت "روز معلم

رهبر [كودتاي] اسلامی با اشاره به عقب نگه داشته شدن ملت ایران در دوران قاجار و پهلوی افزودند: برای جبران این عقب ماندگیِ تحمیلی باید، با همه توان، ‌كار و تلاش كنیم و با استفاده از راههای میانبر، خود را به قله‌های علم و پیشرفت برسانیم كه این مهم، با توجه به هوش و استعداد ایرانی،‌كاملاً امكان‌پذیر است.

Monir Taheri-cinema rex ramsey clark Richard Falk Richard Cottam

آدينه ٤ اسفندماه "٥٧"، برابر با ٢٣ فوريه ١٩٧٩

رودسر --- سروان منير طاهری معاون پيشين شهربانی رودسر به اتهام شركت در آتش زدن سينما ركس آبادان به مرگ محكوم شد و سحرگاه امروز در اين شهر تيرباران شد. حكم اعدام در حضور آخوند ضياء روحانی، رئيس كميته انقلاب اسلامی رودسر، اجراء شد. سروان طاهری پيش از اعدام تقاضا كرد چشمهايش را نبندند و پروانه دهند خود او فرمان شليك به افراد جوخه اعدام را صادر كند.

پيتسبورگ --- اسوشيتد پرس --- ريچارد كاتم، استاد دانشگاه پيتسبورگ در ايالت پنسيلوانيا كه از سوی دولت موقت مهدی بازرگان سفير احتمالی آمريكا در ايران تلقی می شود، امروز گفت خمينی را رهبری با نفوذ و دارای جاذبه ويژه می شناسد و عقيده دارد ايجاد جمهوری اسلامی در ايران مانعی بر سر پيشرفت و ترقی اين كشور ايجاد نخواهد كرد.

شورش ٥٧ در آيينه مطبوعات، شهرام جاويدپور.

------

"در اواخر آذر ماه ١٣٥٧ ملاقاتی هم دست داد که هیأت کمیته‌ی حقوق بشر آمریکا به ایران آمد... این دفتر در ساختمانی مقابل حسینیه‌ی ارشاد، ابتدای خیابان مسجد قبا بود که به عنوان دفتر دفاع حقوق بشر از آن استفاده می کردیم... این نخستین جلسه‌ای بود که نمایندگان حقوق بشر آمریکا به ایران آمدند. آقای مهندس بازرگان از من خواستند به نمایندگی ایشان در آن جلسه شرکت کنم. در آن جلسه جز من آقایان دکتر عبدالکریم لاهیجی، حسن نزیه، دکتر علی اصغر حاج سید جوادی و مهندس بنافتی هم بودند. از طرف آمریکا ریچارد کاتم، ریچارد فالک و یک نفر دیگر بودند که من اسم نفر سوم در خاطرم نیست [رمزی كلارك را می گويد]. بعد از اتمام آن جلسه ريچارد کاتم که به عنوان مسئول امور حقوق بشر آمریکا به ایران آمده بود، خواست که جلسات بین حقوق بشر ایران و آمریکا ادامه پیدا کند و از طرف آقای بازرگان من مأمور شدم که در این جلسات شرکت کنم. تا پیروزی انقلاب در ٢٢ بهمن، چند جلسه از این کمیته برگزار شد که من به نمایندگی از آقای مهندس بازرگان در آن شرکت می‌کردم و نظرات ایشان را به اطلاع کمیته‌ی حقوق بشر آمریکا – که استمپل نماینده‌ی آن در ایران بود – می رساندم."

بريده ای از سخنرانی عباس امیرانتظام در پذیرش جایزه جهانی حقوق بشر برونو کرایسکی - ژانویه ١٩٩٨

Iranian Association at the University of Toronto

!دانشگاه تورنتو يا حسينيه ارشاد ؟

.محمد ملكی در "كانون ايرانيان" دانشگاه تورنتو، بخش دوم

Thursday, February 22, 2007

Reza Shah The Great

"اهداف سياسی-فرهنگی "رضاخان
(به نوشته ی خبرگزاری "فارس" (جمهوری اسلامی

گناه های رضاخان را مي‎توان در چند محور خلاصه كرد:

١. جدايي دين از سياست ؛
٢. تضعيف قدرت روحانيون ؛
٣. محدود كردن قدرت رهبران مذهبي در جامعه؛
٤. سوق دادن جامعه به سوي تجدد و غرب‌گرايي(!) با الگو قرار دادن تركيه (!!
٥. ترويج فرهنگ [ايران] ‌گرايي و رواج سكولاريزم در جامعه؛
٦. حمله به ارزشهاي اسلامي جهت رسيدن به فرهنگ و تمدن جديد غرب؛
٧. تعطيل حوزه‌هاي علميه كه اين حوزه‌ها را كانون خطرناكي عليه نظام و اهداف خود مي‌دانست.

Sayeh Saidi Sirjani-faraj sarkuhi

"قوم جمهوری اسلامی همان داربستان محمدرضا پهلوی است"

.البته به گفته ی خانم سايه سعيدی سيرجانی

اين هم مقاله ای از راديو فردای عزيز از چند هفته پيش، بقلم شخصی كه شايد كمی برايش احترام قائل بودم:

از هدایت رضا شاهی تا ارشاد اسلامی

پهلوی اول نیز کوشید تا با تاسیس "مرکز هدایت و پرورش افکار" خلق فرهنگی را ارشاد و هدایت کند...اما با ارزش ترین و ماندنی ترین آثار ادبی و هنری دوران او، آثاری چون بوف کور هدایت و شعرهای نیما، بیرون از قالب های مسلط و در انتقاد به حکومت استبدادی او خلق شدند...همه تلاش های پهلوی دوم برای هدایت هنر و ادبیات به سمت و سوی مطلوب حکومت نیز عقیم ماند. ادبیات و هنر دوران او نیز در انحصار روشنفکران مخالف بود.

mullahs-Iran-art-arts

!نمايشگاه عکس روحانيت

!"رسا، "سرويس فرهنگی

نمايشگاه عکس روحانيت هفته ی پيش در گالري "مهر و ماه" تهران برگزار شد و امروز پايان يافت.

Sunday, February 18, 2007

kanoon nevisandegan-roshanfekran

٢٩ بهمن ماه "٥٧": ملاقات "کانون نویسندگان ایران" با امام خمینی

در چنین روزی در سال ١٣٥٧ ه ش شماری از اعضای کانون نویسندگان ایران با امام امت ملاقات کردند . در این نشست خانم سیمین دانشور و آقایان محمد قاضی ، باقر پرهام ، غلامحسین ساعدی ، شیخ مصطفی رهنما ، منوچهر هزار خانی ، سیاوش کسرایی ، نعمت میرزاده ، جمال میر صادقی ، فریدون تنکابنی ، اسماعیل خویی ، محمد علی سپانلو ، محمد یلفانی ، جواد مجابی بزرگ پور ، جعفر مختاری ، فریدون فریاد ، اسفندیار فرد و جلال سرافراز حضور داشتند . در آغاز این نشست باقر پرهام با قرائت پیام کانون نویسنگان ایران به ستم رژیم پهلوی علیه نویسندگان این مرز و بوم اشاره کرد ودر ادامه خاطر نشان کرد : وظیفه ماست که همگام با ملت آزادی خواه ایران همچنان با هر گونه سانسور و اختناق فکری مبارزه کنیم . رجاء واثق داریم که در این راه از حمایت آن حضرت بر خوردار خواهیم بود .

امام خمینی در این دیدار با اشاره به وحدت کلمه به عنوان بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی به رسالت سنگین نویسنگان اشاره کرد و اظهار داشتند : آقایان ! شما نویسندگان الآن تکلیف بسیار بزرگی بر عهده تان هست . پیشتر قلم شمارا شکستند ، الان قلم شما باز است لکن استفاده از قلم در راه آزادی ملت ، در راه تعالیم اسلامی بکنید . این ملت که می بینید ، تمامشان زیر بیرق اسلام است که وحدت پیدا کردند. اگر نبود قضیه وحدت اسلامی ، ممکن نبود اجتماع اینها . الان از بچه چند ساله تا پیرمرد هشتاد ساله همه با هم در این نهضت شرکت دارند و همه با هم در این پیروزی شرکت دارند ، همه یا هم همصدا آزادی را طلب می کنند و استقلال را والحمد لله اینها به دست آمده است و جمهوری اسلامی را می خواهند و آن هم انشاء الله با آرای عمومی به دست می آید . آنچه که الان لازم است برای همه ماحفظ این وحدت است...

Friday, February 16, 2007

Sweden-Fidel Castro-Iran

!يوم الله ٢٢ بهمن در استكهلم

.اينجا و اينجا

+

تاج گل فيدل كاسترو براي جشن انقلاب اسلامي

sam ghandchi

دو نمونه ی كوچك از مبارزات سياسی "مهندس سام قندچی"، كه ديروز به استوديو ی راديو صدای آمريكا دعوت شده بود. برداشته شده از تالار گفتگوی "جبهه ملی" (٢٠٠٤).

مرگ بر پادشاهی ايران
پهلوی ك...

Ruhollah Hosseinian

نوشته ای بسيار خواندنی و "پيك نتی" از روح‎ الله حسينيان (همان آخوندی كه چهره ی كثيفش را در كليپ "انقلابی به نام ‌الله!" مشاهده كرديد) در باره ی "فساد دربار".

بخش نخست
بخش دوم

Tuesday, February 13, 2007

pasargod

"ايرانيان حس و حالي مشترك در تلا‌قي دين و هويت ملي داشته‌اند. با همان لذتي به پيشواز نوروز و كرامت آن مي‌رفتند كه با وصفي پرشورتر سحرگاهان به سروش سحرگاهي رمضان رتل قرآن مي‌كردند. به همين جهت است كه از آغاز پدران و مادران ما مسلمان شدند و دين جديد را به آغوش كشيدند..."

پاسارگاد را دريابيم!
سرمقاله "اعتماد ملي"، ٢٤ بهمن
همچنين در تارنمای "آژانس خبری كوروش" (جبهه ملی)

elahge boghrat

:جوك امشب

"گمان می کنم نخستین بار اندیشه ورزان ملی و دمکرات مانند شاپور بختیار و داریوش همایون بودند که انقلاب ٥٧ را انقلابی زائد، غیر ضروری و نا لازم نامیدند."

الاهه بقراط

Sunday, February 11, 2007

ettelaat.net 22 Bahman Berlin

دو بند نخست از آگهی گروهی برای يك گردهم آيی بمناسبت ٢٢ بهمن در شهر برلين، آنطور كه در سايت "اطلاعات نت" نوشته شده است:

٢٢ بهمن برابر با ١٠ فوريه ٢٠٠٧ بیست و هشتمین سال بقدرت رسيدن جمهوري اسلامي در ايران ميباشد. ملت ايران در چنين روزي در ٢٢ بهمن ماه ١٣٥٧ رأي به قدرت رسيدن گروهي داد که قوانين الهي را جايگزين قوانين اجتماعي کرد و بيست و شش سال تمام هر مخالفي را، اعم از مسلمان و غير مسلمان، بنام محارب با خدا، چه در داخل کشور و يا در خارج، به طرز فجيعي از سر راه خود برداشت.

همان دو بند، ولی اينبار دست نخورده:

٢٢ بهمن برابر با ١٠ فوریه ٢٠٠٧ بیست و هشتمین سال بقدرت رسیدن جمهوری اسلامی در ایران میباشد. ملت ایران در چنین روزی در ٢٢ بهمن ماه ١٣٥٧ رأی به قدرت رسیدن گروهی داد که قوانین الهی را جایگزین قوانین اجتماعی کرد و بیست و هشت سال تمام هر مخالفی را، اعم از مسلمان و غیر مسلمان، بنام محارب با خدا، چه در داخل کشور و یا در خارج، به طرز فجیعی از سر راه خود برداشت.

سالروز پيروزی انقلاب شكوهمند را به گردانندگان "اطلاعات نت" تبريك می گويم، همچنين محارتشان در هدف گرفتن دو نشان با يك تير.

akhbar-rooz

:"تا‌رنمای "اخبار روز

"اگر قرار باشد، کسانی به خاطر وقوع انقلاب بهمن در ایران مورد سرزنش و ملامت قرار گیرند، این کسان، همان هایی خواهند بود که در طول بیست و هشت سال گذشته لحظه ای از بدگویی علیه این انقلاب دست برنداشته اند و هر ساله به خاطر تحققش، در بهمن سپید، لباس سیاه عزا بر تن کرده اند."

منظورشان از نیروهای "چپ"، "ملی"، "دموکرات" و "آزادی خواه"، كه چندين و چند بار به آنها اشاره ميكنند چه كسانیست؟ چرا نام نمی برند؟ "چپی" را می گويند كه به اشتباه خودش پی برد و سالها با جمهوری اسلامی مبارزه كرد و همواره مبارزه می كند (در همين سنگر پادشاهی)، يا "فدائيان غرب" و پان توركيستهای چپ نما و متنفر از ايران را؟ كدام ملی؟ صديقی را می گوييد كه در كنار پادشاه ميهنش در برابر شما ناپاكان ايستاد، يا نوكران درجه يك واشينگتون معروف به "جبهه ملی" و "نهضت آزادی" را، كه شما فاحشه های ايران فروش و ميليون ها بار كثيف تر از هر آخوند جنايتكار برايشان در برونمرز تبليغ می كنيد؟ مگر "آقای" سازگارا نمونه ای از "آزادی خواهان" عزيزتان نبوده است؟ آن لوگوی سايت "گذار" (پروژه ی "فريدوم هاوس") آنجا چه می كند؟ نشانگر وفاداریتان به كدام آرمان ها و كدام ملت است؟ مگر تا كنون تبليغاتچی همه ی "اصلاح طلبان" جمهوری دست نشانده ی ‌اربابانتان نبوده ايد، ای بی شرف های دروغ گو؟

Saturday, February 10, 2007

Ruhollah Hosseinian

!انقلابی به نام ‌الله

كليپ

Mohsen Doagoo

!شيخ دعاگو، بشتاب بسوی فلسطين

Friday, February 09, 2007

France-islamic "revolution" in Iran

واكنش فرانسوی ها به "انقلاب" ‌اسلامی در ايران، طبق اظهارات محمد باقر خرمشاد، معاون فرهنگی-اجتماعی وزير علوم، كه خودش تحصيل كرده ی فرانسه است.

كليپ

(بيشتر بخاطر آنچه كه درباره ی "چپ فرانسه" و "لموند" می گويد اشاره می كنم كه از زبان خودش شنيده شود، مگرنه "ژيسكار دستن" گوادالوپی را به پشتيبانی از پادشاه ايران متهم كردن خنده آور است.)

Wednesday, February 07, 2007

didgah.net Kurosh Erfani

!روانيان بدون مرز

به "کورش عرفاني" و "كارشناسان" تارنمای "ديدگاه" كه اين مقاله را با آن تيتر بزرگ و به صورت چشمگير در صفحه ی نخست سايت قرار داده اند توصيه می شود كه اظهارات خود را به "شكوهمندی انقلاب دزديده شده" محدود كرده و ٢٨ سال پس از به ثمر رساندن مبارزاتشان با "فاشيسم ستمشاهی" اينبار ديگر كاری با "فاشيسم" فرانسه نداشته باشند.

los angeles

!عاشورای حسینی در لس آنجلس آمریکا

(انتخاب (جمهوری اسلامی

Tuesday, February 06, 2007

The Pahlavi Kings

:(از روزنامه ی "اعتماد" (جمهوری اسلامی

بومرنگ پهلوی: نتيجه معکوس سياست هاي اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي دو شاه پهلوي

"وقتي رضاخان ميرپنج سوادکوهي، قزاق قوي هيکل ارتش شاهنشاهي، همان نوکر فرمانفرما و سرباز ژنرال يپرم خان، يکايک رقيبانش را به کناري زد و بر تخت سلطنت جلوس کرد شايد خيلي ها بودند که مي پنداشتند چه اوضاعي در انتظار ايران است؛ ايراني که به دست يک قزاق بي سواد افتاده است."

اينها از يك سو، آنچه كه روزانه در نشريات و سايتهای انگليسی زبان در باره ی اين دو پادشاه نوشته می شود از سوی ديگر. مبادا كسی جمهوری اسلامی را تنها يك جبهه در جنگی بسيار گسترده تر بر ضد ايران و ايرانی مورد بررسی قرار دهد و ايرانيان را بيدار كند!

Neauphle-le-Chateau

نوفل لوشاتو بعد از بیست و هشت سال

مركز اسناد منجلاب اسلامی

امسال در روز آفتابی یكشنبه، همچون سال‌های گذشته، ‌"ایرانیان" مقیم پاریس، دانشجویان و طرفداران "انقلاب" اسلامی ‌با خانواده، چند ساعتی در [نوفل لوشاتو] گرد هم آمدند. در برنامه امسال كه دانشجویان مسلمان مقیم پاریس، مجری آن بودند، یاد فعالیت‌های دانشجویان خارج كشور را در زمان حضور امام در این دیار گرامی داشتند...برنامه امسال با قرائت قرآن آغاز شد و در پی آن، نونهالان جمهوری اسلامی ‌مشغول به تحصیل در مجتمع سعدی با خواندن سرود خمینی ای امام، فضا را به سال ٥٧ تبدیل كردند. پس از ایراد سخنرانی و شعرخوانی درباره امام و انقلاب، پایان‌بخش برنامه، "دعای فرج حضرت حجت عج" بود...

در كشور فرانسه، محل اقامت بیشتر شخصیت‌های مشهور به موزه تبدیل شده و از آنها نگهداری دقیق می‌شود؛ خانه ویكتور هوگو و ژنرال دوگل را همه می‌شناسند و سالانه هزاران نفر از آنجا دیدن می‌كنند،حتی تخت و میز آنان نگهداری می‌شود. در همین زمینه، بیست سال پیش، «كلود فراسوان»، خواننده مشهور فرانسوی در حمام بر اثر حادثه‌ای جان باخت. این خواننده كه بیشتر ترانه‌های كوچه بازاری می‌خواند، در میان مردم محبوبیتی خاص پیدا كرده بود، به همین دلیل منزل و تمام ابزاری كه وی ـ چه در زندگی شخصی و چه در زندگی هنری ـ از آن استفاده كرده بود، در محل زندگی وی جمع‌آوری و منزلش به موزه تبدیل شد...حال چگونه است كه منزل كوچك محل اقامت بنیانگذار جمهوری اسلامی، ‌كه از آنجا نه تنها سرنوشت ایران رقم خورد، بلكه تحولی در جهان پدید آمد، سال‌هاست به صورت زمینی متروك درآمده است؟

Friday, February 02, 2007

Shahram Javidpour

آدينه ١٣ بهمن ماه "٥٧"، برابر با ٢ فوريه ١٩٧٩

--- روح الله خمينی در مصاحبه با ماهنامه "الاقتصاد العربی" چاپ لندن گفت پس از پيروزی انقلاب مسائل سياسی و اقتصادی و اجتماعی ايران بر طبق مقررات اسلام حل و فصل خواهد شد.

--- چريكهای فدايی خلق ايران بمناسبت ورود خمينی به ايران اعلاميه ای منتشر كردند. در قسمتی از اين اعلاميه آمده است: "آيت الله خمينی مبارز عاليقدر و پيشوای بزرگ به ميهن باز می گردد. وديعه اين بازگشت خون سرخ مردمی است كه با آرمان ايرانی آزاد و دموكراتيك به استقبال آرتش مزدور شتافتند. اين بازگشت تجلی اراده خلق های زحمتكش ميهن ماست..."

--- ساعت ٦ بامداد امروز چهار مرد مسلح به مسلسل دستی و اسلحه كمری از ديوار خانه شخصی بنام فريدون زندی كارمند دون پايه سازمان اطلاعات و امنيت كشور بالا رفته و پس از ورود به ساختمان او را كه در كنار زن و سه فرزند و مادر و پدرش استراحت می كرده است از بستر خارج و سپس او را بداخل كوچه برده و در مقابل چشمان وحشتزده و اشكبار اطفال كوچك و زن و والدينش بضرب ٣ گلوله بقتل رساندند. گروه "چريكهای توحيدی" مسئوليت اين جنايت را بعهده گرفت.

شورش ٥٧ در آيينه مطبوعات
شهرام جاويدپور

press-Iran

ایران ٥٧ - ایران ٨٥

سرمقاله کیهان
سعدالله زارعی (١٢ بهمن)

"...اما از نظر پيشرفت و آباداني. ايران پيش از بهمن ٥٧ با وجود صدور روزانه ٦ميليون بشكه نفت و عليرغم آن كه حداقل ٧٠ درصد از جمعيت حدود ٣٥ ميليون نفري زير پوشش خدمات دولت نبودند، آنچنان نكبت زده و عقب افتاده بود كه خبرنگار رويتر در سال ٥٥ با تعجب فراوان نوشته بود: «زندگي اكثريت مردم ايران هيچ تناسبي با دنياي امروز ندارد» و اوريانا فالاچي در سال ٥٦ نوشته بود: «وقتي وارد پايتخت ايران مي شوي بيش از هر چيز حلبي نشين هاي فراوان اطراف تهران نظر شما را جلب مي كند. هيچ نشانه اي از احساس درد اين ها در هيئت حاكمه ايران مشاهده نمي شود». ترديدي وجود ندارد كه ايران هنوز هم مشكلات فراواني دارد ولي فاصله ايران ٨٥ با ٧٠ ميليون جمعيت و پوشش ٩٥ درصدي خدمات دولتي كاملاً مشخص و غيرقابل انكار است اين در حالي است كه امسال كه بالاترين دوره صادرات نفتي در مقطع پس از انقلاب است، ايران فقط ٥/٢ ميليون بشكه نفت در روز را صادر مي كند."

Christiane Amanpour qom ghom

!"خبرنگار سی اَن ان در جست و جوی حقیقت"

کریستین امان پور خبرنگار معروف شبکه تلوزیونی سی اَن ان آمریکا با حضور در شهر قم به تهیه فیلم مستندی در خصوص اسلام و "امام زمان عج" پرداخته است.

Mohammad Maleki-University of Toronto

محمد ملكی در "كانون ايرانيان" دانشگاه تورنتو

اينكه سخنرانی با سروده ی "خمينی ای امام" آغاز بشود يا نشود هنوز در حال بررسی می باشد.

Islamic Republic-Palestine

:هنوز خبر رو در سايت های فارسی زبان نديده ام

Iranian General Arrested by PA Force in Gaza
Arutz Sheva

A general in the [Islamic Republican] army is among those arrested in a raid by PA security forces late Thursday. The PA force, which is loyal to Chairman Mahmoud Abbas, arrested at least five Iranian citizens in the raid. One Iranian reportedly committed suicide during the operation.

Thursday, February 01, 2007

Arash T. Riahi

دوجایزه از جشنواره ماکس افولس برای یک فیلمساز ایرانی در تبعید

بصیر نصیبی

"هستند جشنواره هایی که هنوز به دلایل متفاوت آلوده مقاصد سیاسی نشده اند. باید راه ها را شناخت و باکوششی به مراتب بیشتر از یک فیلمساز آلمانی ،اطریشی، فرانسوی ...خود مان را به کشور میزبا ن بشناسانیم. در یکی دوسال گذشته مسلم منصوری هم با فیلمهایی که در ایران ساخته بود از این سد عبور کرد وفیلمهای او در جشنواره های امریکا واروپا نمایش های موفقیت آمیز داشت علاوه بر این موارد،کم نبودند فیلمها وفیلمسازانی در تبعید که در این سالها موفقیت های جهانی کسب کرده اند اما مطبوعات، رادیو ها وسایت های فارسی ،همگام با رادیو فردا ،رادیو بی ،بی سی، رادیو فرانسه ورادیو آلمان واخیرارادیو زمانه سرگرم افتخار به صادرات فرهنگی جمهوری اسلامی هستند وفرصت توجه به سینمای در تبعید را ندارند."

Iran’s educational curriculum

Readers may want to follow the article below with THIS, one of the earlier posts on this blog.

Report: Teheran Teaching Children Incitement against West, Israel
Iranians Praise Yad Vashem Website


IHC News, 01 February 2007
Israel Hasbara Committee
By Amihai Zippor

A new report released by the Center for Monitoring the Impact of Peace (CMIP), an organization that studies values in textbooks throughout the Middle East, states that Iran’s educational curriculum “prepares its students for a global war against the West in the name of Islam.”

Many textbooks taught in the Islamic regime praise martyrdom and curse the US and Israel.

“[America] does not refrain from massacring people, from burying alive the soldiers of the opposite side and from using mass destruction weapons (as it did with Iraq),” an excerpt from an 11th grade humanities text reads.

“It makes use of atomic bombs (the bombardment of Japan). It uses the weapon of human rights in order to suppress the justice seekers (like its abuse against Islamic Iran). It creates the greatest dictatorships and the violent and torturous security-oriented regimes, and defends them,” the paragraph stated.

On Jews and Israel a geography book alleged, “Another problem [faced by the Muslim countries] is the regime that occupies Jerusalem (Israel), which has been created in this area as a basis for America and other aggressive powers, with the aim of taking over the Muslim lands...”

Furthermore a description from a 3rd grade textbook published in 2004 showed Israel as a ruthless regime. It described an incident between an IDF soldier and a Palestinian child by saying, “...At that time the Israeli officer pounded [three-year old] Muhammad's head with his rifle's stock and his warm blood was sprinkled upon [his six-year old brother] Khaled's hands.” (sic).

After citing other passages, CMIP’s study concludes “The Iranian school textbooks thus provide an example of a hate curriculum” and “prepares school children for war and martyrdom against the West in general, and against the United States and Israel in particular.

It adds, “The continuation of this way of thinking and indoctrination inside this system...should alarm all individuals and governments that cherish the principles of peace and international cooperation.”

Finally, a striking fact is that the majority of the texts were printed during the term of former President Mohammed Khatami, considered a moderate by Iranian standards.

[Although hardly a striking fact to Iranians themselves, one can grant that it may occur as such to the author and, naturally, the innocent Western public reading the report, for Mullah Khatami (“President Khatami”) and certain other criminals and murderers running the Islamist regime, have been and continue to be paraded as “moderates” and “reformists” by the Western press, but that is surely a revelation of US, European and Israeli standards, not “Iranian standards”. Iranian standards require that Mullah Khatami be strangled with his own entails.]

In September 2006, the retired Khatami visited the US on a speaking tour. At the time he warned relations between Iran and America would only improve through talks and that Teheran’s nuclear energy program was for peaceful purposes only.

To read CMIP’s full report on Iranian textbooks visit
www.edume.org

Meanwhile, despite the instruction of hatred by the Ayatollahs in Iran the Iranian people appear to more open-minded.

Israel’s Holocaust museum Yad Vashem revealed that its newly launched Farsi-language website has attracted 2,242 visitors from the Islamic state, many of whom left positive comments for its administrators.

“Your site uses very simple and unbiased language to describe a very disturbing and horrific chapter of human history, and I am sure everyone who visits it will come away with a firm belief that we must all work hard, shoulder to shoulder to stop the same from happening to our children and future generations. Sincerely, Ahmad,” read one response.

Another praised “the effort put forth by [Yad Vashem’s] respectful organization in taking the time to create a Farsi language Web site to increase public knowledge about the Holocaust.”

Yad Vashem said more than 20,000 people living in Muslim countries visit their online website every year.

Source: Original text contributed by the author, IHC reporter.


----------------------

Announcing CMIP's latest report: The Attitude to the 'Other' and to Peace in Iranain School Textbooks and Teacher's Guides, composed by Dr. Arnon Groiss and Nethanel (Navid) Toobian.

The full report is now available on the site. Also available in English, French and German, a seperate overview of the report and an article composed by the author. These will be presented during the first half of February in: Brussels, Geneva, Vienna, Paris and London.

Click below for relevant links:

The full Report

Overview of the report:
English, French, German

A policy paper: "Iran's Global War Curriculum" by Dr. Arnon Groiss:
English, French, German